دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1396 - 16:20

برای محافظت از پوست در برابر اشعه آفتاب، ضد آفتاب مصرف کنید

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو عنوان کرد: به افراد توصیه می‌شود برای محافظت از پوست در برابر اشعه آفتاب ضد آفتاب مصرف کنند.
کد خبر : 183494

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی سازمان غذا و دارو، دکتر مصطفی اسماعیلی، رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره محافظت از پوست در برابر نور خورشید، گفت: برای محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید استفاده از ضدآفتاب‌‌ها توصیه می‌شود زیرا قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید احتمام سرطان پوست را افزایش می‌دهد.


وی ادامه داد: ضدآفتاب‌ها جهت جلوگیری از اثرات مضر آفتاب روی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند و به دو نوع فیزیکی و شیمیایی طبقه بندی می‌شوند.


رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: ضد آفتاب‌های فیزیکی شامل مواردی نظیر تیتانیوم دی اکساید و زنیک اکساید هستند که با مسدود کردن سطح پوست از نفوذ اشعه‌های مضر جلوگیری می‌کنند.


اسماعیلی با اشار به اینکه ضد آفتاب‌های شیمیایی با جذب این اشعه‌ها موجب حفاظت از پوست می‌شود، تصریح کرد: ضدآفتاب‌ها دارای SPF یا فاکتور محافظت از خورشیدی هستنند که هر چه این عدد بزرگتر باشد درصد قابلیت حفاظتی آن بیشتر بوده و محافظت بیشتری را از پوست به‌عمل می‌آورد.



انتهای پیام/

برچسب ها: سرطان
ارسال نظر
قالیشویی ادیب