دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مهر 1397 - 16:11
براساس رتبه‌بندی u-Multirank؛

دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد موفق به كسب رتبه A شد

دانشگاه آزاد اسلامي واحد نجف‌آباد براساس رتبه‌بندی u-Multirank سال 2018 موفق به كسب رتبه A در بين دانشگاه‌های كشور شد.
کد خبر : 319216
نجف آباد.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف‌آباد، براساس رتبه‌بندی u-Multirank سال 2018 دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد موفق به كسب رتبه A در بين دانشگاه‌های آزاد اسلامی كشور شد.


در اين رتبه‌بندی پروفايل فعاليت‌های یک‌هزار و 600 دانشگاه از 95 كشورجهان مقايسه شده که 21 دانشگاه از ايران نيز در اين رتبه‌بندی شركت کرده‌اند.


رتبه‌بندی u-Multirank رويكرد جديد و چندوجهی نسبت به رتبه‌بندی‌های ديگر دارد و مبتنی بر رضايت دانشجويان به‌عنوان ذی‌نفعان وكاربران است.


شاخص‌ها در اين رتبه‌بندی بين توانستن انجام كاری و انجام آن تفاوت قائل شده است و به دانشگاه‌ها رتبه A به معنای  خيلی خوب و E ضعيف می‌دهد.


به‌طور كلی شاخص‌ها به پنج دسته شاخص‌های آموزشی، پژوهشی، انتقال دانش، روابط بين‌الملل و ميزان اشتغال فارغ‌التحصيلان تقسيم‌بندی می‌شود.


در رتبه‌بندی‌های سال 2018 این نظام، واحدهای علوم تحقيقات، تهران مركزی و نجف‌آباد رتبه A را اخذ کرده‌اند كه در شاخص‌های بررسی شده، واحد نجف‌آباد در شاخص پژوهشی نرخ ارجاعات بالاتری نسبت به ساير واحدها كسب کرده است.


اميررضا نقش رئيس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در این مورد با قدردانی از تلاش‌های اعضای هيأت علمی، دانشجويان و كاركنان واحد نجف‌آباد اين  افتخار و موفقيت بزرگ را تمام پرسنل دانشگاه و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی تبريک گفت.


به گزارش آنا، در (u-Multirank) فقط تحقیقات دانشگاه‌ها  مورد استناد قرار نمی‌گیرد و برخلاف دیگر نظام‌ها معیارهایی همچون آموزش و یادگیری، انتقال دانش، بین‌المللی‌گرایی، تعاملات منطقه‌ای را نیز در نظر می‌گیرد و رتبه A یعنی خیلی‌خوب و رتبه E یعنی ضعیف می‌دهد.


انتهای پیام/4062


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته