«هشتگ» یک فیلم کاملاً تجارتی است که برای سودآوری و سوداگری در گیشه ساخته شده است. استفاده از چهرههای شناخته شده سینمایی چه در عرصه طنز یا در سایر حوزههای سینما عمدتاً در این فیلم در خدمت تجارت است. یعنی این فیلم نهتنها دارای داستان جذاب و سرگرمکننده نیست که از عناصری هم که بهعنوان خندهساز یا موقعیتهای کمدی یا دیالوگهای شبهکمدی استفاده شده، اغلب بر مدار کلیشه و تکرار دور میزند. حتی سعی نشده که نگاه تازهای به مفاهیم و ویژگیها و ساختار آثار طنز و کمدی در این فیلم صورت بگیرد.
ماحصل این کار تنها توانسته است «هشتگ» را از یک فیلم طنز به یک فیلم کاملاً تجارتی تبدیل کند که حتی نتوانسته آن را در سرگرمسازی مخاطب به توفیق برساند. اغلب بازیگران این فیلم هم با اینکه با بازیهای بهنسبت خوبی که از برخی از آنها در آثار دیگر سینمایی و تلویزیونی دیدهایم اما در این اثر فراتر از حد متوسط ظاهر نشدهاند یعنی نهتنها در ابعاد مختلف شخصیتپردازی بلکه بازیگری و هدایت درست بازیها هم در این فیلم بهدرستی و کامل انجام نشده است، لذا شخصیتپردازی که نقش مهم و اصلی را در ایجاد ارتباط مخاطب با یک اثر هنری و سینمایی دارد وقتی به درستی مورد توجه قرار نگیرد، هر چقدر بازیگر هم توانا باشد، نمیتواند در حقیقت یک کار شاخص از آن ارائه بکند و کارگردان این فیلم هم نتوانسته بازیهای خوبی از بازیگران بگیرد و آنها را درست هدایت کند تا دستکم از بازیهای کلیشهای اینگونه آثار تا حدی فاصله بگیرند.
در نتیجه «هشتگ» در کنار فیلمهای تجارتی سطح پایین قرار میگیرد که هیچ هدف معین و مشخص محتوایی و معنایی را دنبال نمیکند به جز اینکه سعی کرده فیلمساز در کمدیسازی تجربهآزمایی کرده و بخت خود را در گیشه امتحان کند.
نویسنده،منتقد، مدرس سینما و تلویزیون و تئاتر
انتهای پیام/4046/خ
انتهای پیام/