دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1397 - 15:28
توهم ترامپ در کلید زدن جنگ اقتصادی:

قدرت منطقه‌ای ایران را با تحریم مهار می‌کنم

رئیس‌جمهور آمریکا با تکرار اتهامات واهی علیه کشورمان مدعی شد که قدرت منطقه‌ای ایران را با تحریم مهار خواهد کرد.
کد خبر : 317706
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از کانال وزارت خارجه آمریکا، دونالد ترامپ این روزها برنامه بسیار شلوغی دارد و شهر به شهر آمریکا را سفر می‌کند تا در فرصت باقی‌مانده تا انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا مردم را به رأی‌دادن به نامزدهای جمهوری‌خواه ترغیب کند.


وی در جمع هواداران حزب جمهوری‌خواه در شهر «لبانون» ایالت اوهایو بار دیگر بر کارنامه موفق اقتصادی دولت خود تأکید کرد و گفت که دولتش با ایجاد 4.3 میلیون شغل جدید برای آمریکائیان توانسته است اقتصاد قوی‌تری بسازد.


رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر با ارائه آمارهای اقتصادی اضافه کرد که در حال حاضر نرخ رشد اقتصادی آمریکا بهترین نرخ رشد اقتصادی در طول تاریخ آمریکاست و دولت وی توانسته است نرخ بیکاری را در این کشور به کمترین میزان در 50 سال اخیر برساند.


دونالد ترامپ در ادامه با حمله به حزب دموکرات گفت: «اگر شما مدیریت قبلی آمریکا را به یاد بیاورید متوجه می‌شوید که آن‌ها شغل آمریکایی‌ها را به خارج از کشور می‌فرستادند و عملاً شغل را در آمریکا از بین می‌بردند؛ اما ما با جادوی خود، شغل‌ها را به آمریکا بازگرداندیم. شغل‌ها از کانادا، مکزیک و جاهای دیگر در حال بازگشت به آمریکا است و این بسیار برای اقتصاد ما خوب است.»


وی با اشاره به کاهش نرخ مالیات در آمریکا گفت: «دولت من مالیات را کاهش داد تا به‌وسیله آن شغل ایجاد شود. دموکرات‌ها پول شما را می‌دزدیدند تا به شعارهای سوسیالیستی خود عمل کنند. آن‌ها شغل‌ها را از بین می‌بردند ولی ما این روند را متوقف کردیم و حالا اقتصاد ما بهترین وضعیت را در تاریخ آمریکا دارد.»


وی درباره توافق جدید اقتصادی میان آمریکا، کانادا و مکزیک اضافه کرد: «توافق فاجعه‌بار نفتا که اقتصاد آمریکا را نابود می‌کرد با کمک شما به سطل آشغال انداختیم و به توافق جدیدی رسیدیم که برای آمریکایی‌ها شغل بیشتری ایجاد می‌کند.»


دونالد ترامپ با اشاره به طوفان مایکل که ایالت‌های جنوبی این کشور را با خسارت زیادی مواجه کرده است، گفت: «اسم این طوفان زیبا است، ولی درواقع خسارت زیادی به ایالت‌های فلوریدا، جورجیا، آلاباما و کارولینای شمالی و جنوبی وارد کرده است. قلب همه آمریکایی‌ها برای مردم مصیبت‌زده می‌تپد و من دستور داده‌ام تا تمامی امکانات به این ایالت‌ها ارسال شود.»


وی خطاب به هواداران خود گفت: «آیا باور می‌کردید که در دو سال گذشته این اتفاقات بیافتد؟ با رهبری جمهوری‌خواهان پیشرفت‌های قابل‌توجهی در آمریکا رخ‌داده است و من به شما تضمین می‌دهم که اگر این مدیریت ادامه پیدا کند، آمریکا به پیشرفت خود برای آنچه واقعاً لیاقتش را دارد ادامه خواهد داد.»


وی تصریح کرد که در سال‌های گذشته آمریکا هزینه دیگر کشورها را می‌داده است و شما مردم برای اولین بار خواستید تا «شعار اول آمریکا» در کشور اجرا شود. حالا شما نتیجه تصمیم خود را در اقتصاد قوی آمریکا می‌بینید.


دونالد ترامپ گفت که اگر می‌خواهید این وضعیت ادامه پیدا کند و دموکرات‌ها آرزوهای آمریکایی را ویران نکنند باید به جمهوری خواهان رأی بدهید. وی اضافه کرد: «من شهر به شهر می‌روم و همه به من می‌گویند که به جمهوری‌خواهان رأی نخواهند داد. همه می‌دانند که اگر دموکرات‌ها بیایند پول مردم را می‌دزدند، مرزها را برای فقرا باز می‌کنند، شغل‌ آمریکایی‌ها را اشغال کرده و در نتیجه جرم و جنایت افزایش خواهد یافت.»


وی با اشاره به ایجاد شاخه نیروی ششم آمریکا که به فعالیت‌های فضایی آمریکا سروسامان خواهد داد تأکید کرد: «ایجاد این نیرو بخش مهمی برای تقویت نیروی نظامی آمریکا بوده است. من باید بگویم که آمریکا در حال حاضر قوی‌ترین ارتش جهان را دارد و قوی‌تر از هر زمان دیگری است. ما باید از الآن جایگاه خود در فضا را تقویت کنیم. جهان باید بداند که ما آماده هستیم تا هر کاری برای دفاع از کشورمان انجام دهیم. ما نیاز داریم قدرت خود را در جهان افزایش دهیم. ما آماده خواهیم بود برای دفاع از کشورمان هر کار تهاجمی و دفاعی را انجام دهیم.»


وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات دولتش گفت: «اقدامات ما احترام بیشتری برای آمریکا ایجاد کرده است، شما وضعیت کره شمالی، مصر و ایران را ببینید.»


دونالد ترامپ با تکرار اتهامات واهی و اثبات نشده قبلی علیه کشورمان و این ادعا که قدرت منطقه‌ای ایران را با تحریم مهار خواهد کرد، گفت: «حدود چهار ماه پیش ما از توافق احمقانه و وحشتناک هسته‌ای خارج شدیم و حالا ببینید که ایران در چه شرایطی است. وقتی‌که من کنترل را در کاخ سفید در دست گرفتم، ایرانی‌ها همه‌جا را گرفته بودند. سوریه، یمن و هر جای دیگری را که فکر می‌کنید را تحت کنترل داشتند. من اعلام کردم که این مشکلی بزرگی است و ما باید کاری انجام دهیم. ما از توافق احمقانه هسته‌ای خارج شدیم و حالا آن‌ها درگیر مشکلات اقتصادی هستند و خیابان‌های کشورشان شاهد اعتراض مردم است.»


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته