دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1397 - 10:40
*محسن احدی

آیا طوفان مایکل ترامپ را نجات می‌دهد

بسیاری از کارشناسان سیاسی در آمریکا تنها راه نجات رئیس‌جمهوری آمریکا از شکست در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره و فرار از انتقادهای فراوان را عملکرد دونالد ترامپ در مقابل طوفان «مایکل» می‌دانند.
کد خبر : 316991

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، طوفان «کاترینا» در 2005 خسارات سنگینی به آمریکا وارد کرد و از آن به‌عنوان فاجعه‌بارترین بلایای طبیعی در آمریکا نام برده‌اند؛ اما آنچه بیش از خسارت‌های طوفان موردتوجه قرار گرفت، افول جایگاه جمهوری‌خواهان و جرج بوش پسر بود، به‌طوری‌که تنها یک سال بعدازاین طوفان و در جریان انتخابات کنگره این کشور، جمهوری‌خواهان با اختلاف زیادی رقابت را به دموکرات‌ها واگذار کردند.


بسیاری از کارشناسان سیاسی در آمریکا، عملکرد ضعیف تیم سیاسی جرج بوش را باعث افزایش انتقادها از وی و جمهوری‌خواهان می‌دانستند و همین عملکرد نادرست در مقابل طوفان کاترینا را بر افول جایگاه جمهوری‌خواهان و پیروزی دموکرات‌ها مؤثر می‌دانند.


دونالد ترامپ در حال حاضر جایگاه بسیار متزلزلی در ساختار سیاسی آمریکا دارد و بر اساس نظرسنجی‌های انجام گرفته، وی بدترین جایگاه را در میان 45 رئیس‌جمهور آمریکا کسب کرده است و حتی پایین‌تر از ریچارد نیکسونی قرار گرفته است که به خیانت به کشور متهم شد.


اما نکته مهم آن است که عملکرد دونالد ترامپ در جریان طوفان «هاروی» در سال گذشته توانست کمی بر محبوبیت وی در میان آمریکاییها بیفزاید. اتفاقی که حالا می‌تواند بار دیگر و در جریان طوفان «مایکل» که جنوب آمریکا را به‌زودی درخواهد نوردید، مورداستفاده تیم ریاست جمهوری آمریکا قرار گیرد.


درحالی‌که کمی کمتر از یک ماه تا انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا زمان باقی است و بر اساس نظرسنجی‌ها وضعیت دونالد ترامپ بسیار متزلزل بوده و همین موضوع بر سر حزب جمهوری‌خواه سایه انداخته است، بسیاری تنها راه نجات دونالد ترامپ و جمهوری‌خواهان از شکست در مقابل دموکرات‌ها را وابسته به عملکرد درست وی در قبال طوفان مایکل می‌دانند.


هرچند پیروزی دونالد ترامپ یک طوفان سیاسی در آمریکا و جهان برپا کرد که هنوز تندبادهای آن را در گوشه و کنار جهان شاهد هستیم؛ ولی طوفان مایکل می‌تواند تنها راه نجات وی برای فرار از اخراج از کاخ سفید باشد.


 


*کارشناس مسائل بین‌الملل


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته