دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عاشقانه جنایی کارگردان «سلما» در توفان کاترینا

نا: آوا دوورنی خانم فیلم‌ساز سیاه‌پوستی که امسال فیلم «سِلما» را در میان نامزدهای اسکار بهترین فیلم دارد، فیلمی در مورد توفانی مرگبار و ویرانگری که در سال ۲۰۰۵ چندین ایالت آمریکا را در هم کوبید، می‌سازد.
کد خبر : 575

به‌ گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، سومین همکاری آوا دوورنی نویسنده و کارگردان و دیوید آیلوو بازیگر پس از «وسط هیچ‌جا» و «سِلما» با فیلمی در مورد توفان مخرب موسوم به «کاترینا» رقم خواهد خورد. دیوید اویلوو بازیگر سیاه‌پوست بریتانیایی که در فیلم «سِلما» نقش مارتین لوتر کینگ جونیور، رهبر فقید جنبش حقوق مدنی سیاهان آمریکا در دهه 1960 را بازی کرده است، تهیه‌کننده و بازیگر این فیلم خواهد بود. خانم آوا دوورنی کارگردان فیلم «سِلما» فیلم‌نامه این فیلم را خواهد نوشت و تهیه‌ و کارگردانی خواهد کرد.





آوا دوورنی و دیوید اویلوو سر صحنه «سِلما»


به گزارش تایم، شرکت تولیدی پارتیسیپنت مدیا در بیانیه‌ای که سه‌شنبه صبح منتشر شده، همکاری مجدد آوا دوورنی و دیوید اویلوو در این فیلم که هنوز عنوانی برایش تعیین نشده، اعلام کرده است. در این بیانیه آمده که این فیلم «یک داستان عاشقانه جذاب و یک معمای پیچیده جنایی خواهد بود که در زمان وقوع توفان کاترینا رخ می‌دهد.»


آوا دوورنی در این بیانیه گفته است: «من خیلی هیجان‌زده‌ام از اینکه بار دیگر با خانواده‌ام در شرکت پارتیسیپنت روی این پروژه کار می‌کنم و خوشحالم که همکاری مجددی با دیوید اویلوو دارم که مثل همیشه عالی است. داستانی که ما به آن علاقه‌مند شده‌ایم کاوشی در پیچیدگی‌های روابط خصوصی و صمیمی در دوره بحران و آشوب است و در عین‌حال خود این آشوب را نیز بررسی می‌کند. بی‌صبرانه مشتاقم که این سفر را شروع کنم.»


این فیلم چهارمین فیلم سینمایی به کارگردانی خانم دوورنی خواهد بود که البته تجربه کارگردانی چندین فیلم تلویزیونی، کوتاه و مستند دیگر را نیز دارد.


توفان کاترینا که یکی از پنج توفان مرگبار تاریخ ایالات متحده آمریکا و مخرب‌ترین و مرگبارترین گردباد اقیانوس اطلس و از لحاظ شدت هفتمین گردباد ثبت شده اقیانوس اطلس بود، در هفته پایانی ماه اوت 2005 از کوبا و باهاما تا ایالت‌های فلوریدا، لوییزیانا، میسی‌سی‌پی و آلاباما را در هم کوبید و بیشتر سواحل شرقی آمریکای شمالی را تحت‌تأثیر قرار داد. مرگ 1833 نفر در آمریکا در جریان این توفان تأیید شد و برآورد شده که اقتصاد ایالات متحده آمریکا 108 میلیارد دلار به ارزش سال 2005 از این توفان زیان دیده است.


انتهای پیام/


گزارش از: ساسان گلفر
خبر مرتبط 1
خبر مرتبط 2
خبر مرتبط 3


خبر مرتبط 4


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب