دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یاران مهربان/ 81

کتابی برای همراهی با خاندان وحی، از عاشورا تا اربعین

نویسنده کتاب «با خاندان وحی، از عاشورا تا اربعین»، زندگی امام حسین (ع) را از تولد تا شهادت به رشته تحریر در‌آورده است.
کد خبر : 316946
Untitled.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ وهنر خبرگزاری آنا، کتاب «با خاندان وحی، از عاشورا تا اربعین» کتابی است نوشته حشمت‌الله قنبری که در 173 صفحه توسط انتشارات امیرکبیر به زیور طبع آراسته شده است.


نویسنده در این کتاب با قلمی روان و نثری خواندنی و همه فهم، زندگی امام سوم شیعیان را از تولد تا شهادت به رشته تحریر در‌آورده است.


در بخش اول که عنوان«حسین (ع) از ولادت تا قیام» را بر تارک خود می بیند، با تولد امام حسین (ع) و دوران کودکی و نوجوانی ایشان آغاز می‌شود.دورانی که در آن حسین (ع) علاوه بر خوشه‌چینی از تربیت و معرفت علی بن ابیطالب و فاطمه زهرا (س) در دامان پیامبر‌اکرم (ص) رشد کرد و به اتفاق برادر بزرگتر و بزرگوارش امام حسن مجتبی (ع) لقب سید جوانان اهل بهشت را از پیامبر خاتم گرفت. در ادامه به دوران خلفای سه‌گانه و سال‌های خلافت امام علی (ع) نیز پرداخته می‌شود.


بخش دوم کتاب با عنوان «حسین(ع) از قیام تا شهادت» به رویدادهای سال‌های حساس 60 و 61 هجری اختصاص دارد. سال‌هایی که با مرگ معاویه و آغاز خلافت یزید آغاز شده و پس از خروج امام از مدینه و حرکت به سوی مکّه، شاهد وقایعی همچون اعزام مسلم‌بن‌عقیل (ع) به کوفه هستیم. وقایع حرکت کاروان امام حسین(ع) از مکه به عراق، ورود عمر‌بن‌سعد و سپاهیانش به کربلا، رویداد کربلا و حرکت کاروان اسرا از کربلا به کوفه اصلی‌ترین بخش های محتوای این فصل را تشکیل می‌دهد.


این کتاب در نهایت پس از بیان سخنرانی‌های افشاگرانه حضرت زینب (س) و حضرت زین‌العابدین(ع) که کاخ یزید و یزیدیان را به لرزه درآورد، با شرح وقایع «اربعین» به پایان می‌رسد.


انتهای پیام/4072/ خ


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۲
۰
کتاب خوبی است.حتما مطالعه کنید.
هلدینگ شایسته