دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1397 - 00:54
دبیر فدراسیون هندبال در گفتگو با آنا:

تیم هپکو در لیگ برتر حضور ندارد/ وضعیت زوران در هاله‌ای از ابهام

دبیر فدراسیون هندبال گفت: متأسفانه تیم هپکو اراک نتوانست شرایط حضور در لیگ برتر را فراهم کند از این‌رو سهمیه آن به تیم دیگر داده می‌شود.
کد خبر : 316848

محمدرضا رجبی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره برگزاری رقابت‌های لیگ برتر‌ از روز پنجشنبه گفت: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم رقابت‌های لیگ برتر هندبال از 19 مهر آغاز می‌شود. امسال هم مانند سال گذشته این رقابت‌ها بدون تأخیر و وقفه برگزار خواهد شد. البته در سال‌های گذشته در برگزاری رقابت‌های لیگ کمی بی‌نظمی رخ می‌داد اما خوشبختانه امسال و سال گذشته شاهد آن نبودیم. 

وی در پاسخ به اینکه تکلیف تیم هپکو اراک همچنان مشخص نیست و از طرفی یک تیم دیگر هم در هفته دوم ثبت‌نام می‌کند گفت: وضعیت تیم هپکو اراک برای ما مشخص است. امسال این تیم نمی‌تواند در رقابت‌های لیگ برتر حضور پیدا کند. البته هپکو از سال گذشته مشکل داشت، اما با توجه به اینکه سیاست‌کاری‌مان این است که تیم‌های قدیمی و ریشه‌دار را حفظ کنیم سال گذشته با این تیم راه آمدیم اما امسال متأسفانه باشگاه نتوانست شرایط فدراسیون را اجرا کند به همین دلیل ما هم به هیأت استان‌ مرکزی اطلاع دادیم که تیم دیگر را جایگزین کند. البته اگر هیأت استان هم نتواند تیمی را جایگزین کند سهمیه از آنها گرفته و به شهر دیگری واگذار می‌کنیم. 

دبیر فدراسیون هندبال عنوان کرد: همانطور که گفتم متأسفانه شرایط هپکو امسال خوب نیست و البته در بخش ورزش و هندبال این اتفاق نیافتاده است بلکه این کارخانه با مشکلات مالی روبه‌رو شده و دیگر توان تیم‌داری ندارد. به همین دلیل سهمیه هپکو امسال به تیم‌ دیگری واگذار می‌شود.

رجبی ادامه داد: برای تیم پتروشیمی مارون همین اتفاق رخ داد. این باشگاه نتوانست در برابر فدراسیون تعهدات خود را عملی کند. هیأت استان خوزستان هم نتوانست تیمی را جایگزین تیم پتروشیمی مارون کند به همین ما سهمیه آنها را گرفتیم و به استان اصفهان واگذار کردیم. خوشبختانه امسال تیم ذوب‌آهن که یکی از تیم‌های قدیمی و ریشه‌دار هندبال است دوباره به لیگ برتر برگشت. ذوب‌آهن هم در بخش آقایان و هم در بخش بانوان تیمداری می‌کند و این اتفاق خیلی خوبی برای هندبال ایران است. 

دبیر فدراسیون هندبال تأکید کرد: طبیعی است که حفظ باشگاه‌های قدیمی برای هر رشته‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ذوب‌آهن همانطور که گفتم یکی از تیم‌های ریشه‌دار لیگ هندبال است. معمولاً تیم‌های بزرگی مانند سپاهان و ذوب‌آهن که دارای ساختار باشگاه هستند حضورشان در لیگ غنیمت است چرا که آنها ساختار منظم دارند و مشکلاتی مانند عدم پرداخت به بازیکنان و کادر فنی ندارند.

وی همچنین به عملکرد تیم هندبال بانوان لارستان در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا اشاره کرد و گفت: تیم بانوان لارستان در این دوره با چهار شکست در رده پنجم قرار گرفت، طبیعی است اگر ما می‌خواهیم هندبال در بخش بانوان رشد کند باید بیشتر از این کار کنیم.  به هر حال سرمایه‌گذاری در رده‌های پایه و بانوان یک فرآیند طولانی است و نیاز به یک پروسه زمانی بلند مدت دارد. ما در دوره گذشته در بخش نوجوانان در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت نکرده‌ بودیم، اما امسال حضور پیدا کردیم و موفق شدیم در رده پنجم آسیا قرار بگیریم. در بخش جوانان هم در دوره گذشته شرکت کرده بودیم اما نتیجه قابل قبولی به دست نیاوردیم اما در این دوره توانستیم چند پله صعود کنیم. تیم‌های پایه از سال 90 هیچ مدالی کسب نکردند و این طبیعی است که اگر ما می‌خواهیم در این بخش رشد کنیم باید بستر مناسب آن را فراهم کنیم و پله‌پله تیم را ارتقاء دهیم. نمی‌توان یک تیم را در مدت یک سال به رتبه اول برسانیم. باید زیرساخت‌ها را درست کنیم و مرحله به مرحله پیش برویم.

دبیر فدراسیون هندبال در پایان درخصوص قرارداد «زوران کاستاراتویچ» گفت: زوران مربی با‌دانشی بود و از همه نظر برای هندبال ایران مناسب بود، اما متأسفانه ما محدودیت‌های زمانی و بازیکنی را پیش‌رو داشتیم.بازیکنان زیادی از هندبال ایران لژیونر هستند و در اختیار نداشتن آنها مشکلات زیادی برای ما به وجود می‌آورد. ما در بخش بزرگسالان باید در یک زمان طولانی مدت کار  کنیم و مربی  همه بازیکنان را ببیند و از آنها استفاده کند. همانطور که گفتم زوران از نظر ساختاری و کار حرفه‌ای مربی قابل قبولی بود و باید ببینیم در آینده می‌توانیم دوباره او را در تیم ملی ببینم یا خیر.

انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته