دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1397 - 04:44
کارشناس هندبال در گفتگو با آنا:

ضعف مدیریت در هندبال مشهود است/ یک نفر نظر می‌دهد و همه اطاعت می‌کنند

کارشناس هندبال گفت: تا زمانی که مدیریت و برنامه‌ریزی در هندبال وجود نداشته باشد، این عدم نتیجه‌گیری‌ها ادامه دارد.
کد خبر : 309218

کیوان صادقی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا درباره ناکامی تیم ملی هندبال ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: هندبال سال‌هاست که با عدم نتیجه‌گیری مشکل دارد و این موضوع یک مسابقه خاص نیست. در رقابت‌های قهرمانی آسیا تیم ملی هندبال مقابل ژاپن شکست خورد و پنجم شد و جواز حضور در جام جهانی را هم از دست داد، در این رقابت‌ها هم مقابل قطر شکست خوردند و در نهایت به عنوان پنجمی رسیدند. متأسفانه تا زمانی که مدیریت و برنامه‌ریزی در هندبال وجود نداشته باشد و به صورت سیستماتیک کار نشود، این عدم نتیجه‌گیری‌ها همچنان ادامه دارد و در آینده هم شاهد آن خواهیم بود.


وی گفت: ما سال‌هاست برای تیم ملی هندبال ایران مقطعی کار می‌کنیم به این صورت که هر وقت نزدیک به زمان مسابقه می‌شویم اردوهای تیم ملی تشکیل می‌شود و بازیکنان کنار هم جمع می‌شوند، در این شرایط مشخص است که تیم نتیجه نمی‌گیرد. شما هم اکنون ببینید وضعیت تیم‌های جوانان، نوجوانان و بزرگسالان ما به چه صورت است. ما در هندبال ایران به بن‌بست رسیده‌ایم، به این دلیل که آینده‌نگری درست نداریم.


کارشناس هندبال در ادامه خاظر نشان کرد: زمانی که رحیمی به عنوان رئیس این فدراسیون منصوب شد، همه از تحول در هندبال ایران صحبت کردند و گویا قرار است درهای موفقیت بر روی هندبال ایران باز شود، در حال حاضر رحیمی بیشتر از یک‌سال است که در فدراسیون هندبال حضور دارد، در این مدت چه نتیجه‌ای قابل قبولی به دست آمده است؟ هیأت‌های استان‌ها اولین رکن پیشرفت هندبال هستند، اما متأسفانه برخی از این رؤسا تنها کاری که انجام نمی‌دهند کمک به پیشرفت هندبال است، بیشتر آنها به دنبال این هستند که برای مدتی رئیس هیأت باشند و هیچ‌کس هدف اصلی‌اش هندبال نیست.


وی در مورد حضور لژیونرها در سطح اروپا عنوان کرد: در حال حاضر همه عنوان می‌کنند که بازیکنان ما از بهترین‌های اروپا هستند، اما این یک واقعیت است که لژیونرهای ما آنچنان در سطح یک اروپا بازی نمی‌کنند. ما دو سه بازیکن خوب داریم که در تیم‌های قدرتمندی حضور دارند و مابقی یا دروازه‌بان هستند یا در تیم‌های درجه دو حضور دارند. پوریا نوروزی و برادران استکی از بازیکنانی هستند که در تیم‌های خوبی حضور دارند، مابقی در هر تیمی که حضور دارند ما از آنها خبری نداریم. پس اینکه می‌گویند هندبال ایران بیشترین لژیونر را دارد، موضوع درستی است اما در کنار آن هم به این موضوع اشاره کنیم در چه تیم‌هایی آنها لژیونر شدند!


صادقی گفت: ما 10 بازیکن خوب داریم که فدراسیون بر روی آنها سرمایه‌گذاری کرده است و در هر مسابقه هم بر روی آنها حساب ویژه‌ای باز می‌کند، اما سوال من اینجاست که بقیه بازیکنان پس کجا هستند؟! ما چه زمانی قرار است سازندگی کنیم. همانطور که گفتم متأسفانه ساختار در هندبال ایران اشتباه است. برای مربیان پایه در کشور اهمیتی قائل نمی‌شوند و کلاس آموزشی برای آنها برگزار نمی شود. دبیر فدراسیون، کسی که تا چند وقت پیش بین بازیکنان بود الان در این سمت مشغول به کار است و من نمی‌دانم به چه عنوانی در بازی‌های تیم ملی بر روی نیمکت می‌نشیند. چرا باید دبیر و داماد رئیس فدراسیون به دوره مربیگری بروند؟ آنها براساس چه شاخص‌هایی این دو نفر را انتخاب کردند؟! مگر در ایران و در فدراسیون هندبال فقط این دو نفر زبان بلد بودند؟!


پیشکسوت هندبال ایران عنوان کرد: هندبال نیازمند یک‌ برنامه‌ریزی و ساختار سیستماتیک است، ما باید کمیته‌های فدراسیون را فعال کنیم و همه در امور هندبال نظر بدهند. دیگر زمان آن گذشته است که یک نفر در مورد هندبال نظر بدهد و همه اطاعت کنند، اگر موفقیت هندبال را می خواهیم باید به این رشته بها بدهیم و از انحصار عده‌ای خاص دربیاوریم.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته