دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سردشت:

امنیت مرزها از مهم‌ترین اهداف کشور است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سردشت مهم‌ترین هدف هر کشوری را حفاظت و امنیت مرزها دانست.
کد خبر : 316477
photo_2018-10-08_09-58-07.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از سردشت، بهروز خضری به مناسبت هفته نیروی‌ انتظامی در دیدار با فرمانده هنگ مرزی شهرستان سردشت اظهار کرد: حفاظت و حراست از مرزهای سرزمینی در سراسر نقاط جهان ارزش ملی محسوب می‌شود که برای تحقق این موضوع، مدیریت و امنیت مرزها از مهم‌ترین اهداف هر کشوری است.

وی با بیان اینکه ایران با 22 کشور مرز مشترک دارد و شرایط تهدیدات دائمی سیاسی، نظامی علیه تمامیت ارضی ایران از سوی برخی از کشورهای همسایه وجود دارد، افزود: ترددهای غیرقانونی اتباع مهاجر، گروه‌های معاند، قاچاقچیان و اشرار، توسعه‌نیافتگی مناطق مرزی و عواملی از این نوع، بخش‌هایی از مناطق مرزی ایران را به‌ یکی از نقاط بحران‌خیز و آسیب‌پذیر مبدل ساخته است.

 فرمانده هنگ مرزی سردشت نیز گفت: تهدیدات نظامی، رفت‌وآمدهای غیرقانونی، گروهک‌های تروریستی و اشرار در مناطق مرزی مثل سردشت وجود دارد و توسعه‌نیافتگی فضاها و سکونت‌گاه‌های جغرافیایی مرزهای کشور را به نقاط دارای خطر مبدل ساخته است.

سرهنگ سیدشاهین اسماعیلی ادامه داد: جلوگیری از این بحران‌ها تمهیدات و مدیریت‌های خاصی را از سوی دولت مرکزی می‌طلبد که غفلت از مرزهای هر کشور می‌تواند در مرحله اول حفظ تمامیت ارضی و در مرحله بعدی شرایط روانی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی مملکت را با چالش روبه‌رو می‌سازد.

در این مراسم تفاهم‌نامه‌ای بین واحد سردشت با هنگ مرزی این شهرستان برای ارائه بسته‌های آموزشی، همکاری پژوهشی و ارتقای فرهنگ در زمینه‌های آسیب‌های اجتماعی و بررسی عوامل پدیده قاچاق کالا منعقد شد.

انتهای پیام/4062/4082/

انتهای پیام/

برچسب ها: اشرار امنیت مرز
ارسال نظر
قالیشویی ادیب