دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
از سوی ستاد اربعین حوزه‌های علمیه صورت می‌گیرد؛

نام‌نویسی طلاب برای اعزام به مراسم اربعین

در آستانه فرا رسیدن ماه صفر، نام‌نویسی طلاب برای اعزام به مراسم اربعین حسینی از سوی ستاد اربعین حوزه‌های علمیه انجام می‌گیرد.
کد خبر : 316404
139508291024517489245654.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، در آستانه فرا رسیدن ماه صفر و حضور طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه در مراسم باشکوه اربعین حسینی، نام‌نویسی طلاب برای اعزام به مراسم اربعین حسینی از سوی ستاد اربعین حوزه‌های علمیه انجام می‌گیرد.

این ستاد در حوزه برنامه‌ریزی و تسهیل خدمات برای طلاب حوزه‌های علمیه فعالیت می‌کند تا بتواند زمینه حضور بیشتر حوزویان را در مراسم باشکوه اربعین فراهم کند.

گذرنامه، صدور روادید و اسکان از جمله موضوعاتی است که ستاد اربعین حوزه‌های علمیه در این خصوص اقدام می‌کند، همچنین افزون بر این خدمات در بخش فرهنگی نیز برخی فعالیت‌ها را انجام می‌دهد.

سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حدود 25 هزار نفر از طلاب به اربعین اعزام شدند که پیش‌بینی می‌شود این آمار در سال جاری افزایش چشمگیری داشته باشد.

از این تعداد طلبه اعزامی در اربعین، سال گذشته 15 هزار نفر از طلاب از استان‌های مختلف در مراسم اربعین حسینی شرکت کردند.

به گزارش آنا، هم‌اینک آماده‌سازی مدارس علمیه در ایلام، کرمانشاه و خوزستان آغاز شده است که قرار است حدود 40 مدرسه علمیه برای اسکان طلاب در ایام اربعین در استان خوزستان تجهیز شوند.

با توجه به اینکه حدود هزار تن از استادان حوزه علمیه در سطح عالی و خارج حوزه علمیه تدریس می‌کنند، امسال قرار است که بخشی از این استادان به عنوان زائر در مراسم اربعین حسینی شرکت کنند.

انتهای پیام/4072/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته