دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مهر 1397 - 15:28
رئیس‌جمهور روسیه:

اروپا در مقابله با تحریم آمریکا علیه ایران یک گام عقب است / تأثیر منفی تحریم‌های ضدایرانی بر اقتصاد جهان

رئیس‌جمهور روسیه گفت که اروپا در تلاش خود برای کاستن از بار تحریم‌های آمریکا علیه ایران یک گام عقب‌تر است و افزود: تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر اقتصاد جهانی اثر منفی خواهد گذاشت.
کد خبر : 315391

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از راشا تودی، ولادیمیر پوتین در مراسم هفته انرژی روسیه گفت: «درهای روسیه به روی همکاری‌ها در حوزه انرژی در راستای برقراری امنیت جهانی باز است.»

رئیس‌جمهور روسیه افزود: «آمریکا باید از توسل به عوامل ژئوپلیتیک در ایجاد مانع بر سر بازار نفت خودداری کند. من معتقدم بهتر بود که دونالد ترامپ در مدیریت بازار نفت دخالت نمی‌کرد.»

وی با بیان اینکه اگر بهای هر بشکه نفت میان 65 تا 75 دلار بماند، راضی خواهد بود، گفت: «ما رایزنی‌های خود را با تولیدکنندگان نفت با هدف تثبیت نرخ بازار و ایجاد توازن در آن ادامه می‌دهیم.»

پوتین درباره تلاش‌های اروپا برای کاستن از تأثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: «اروپا در تلاش خود برای کاستن از بار تحریم‌های آمریکا علیه ایران یک گام عقب‌ است. اقداماتی که آمریکا علیه ایران انجام می‌دهد به زیان اقتصاد جهانی است.»

رئیس‌جمهور روسیه دربارۀ اوضاع سوریه نیز گفت: «هدفمان در نهایت، خروج نیروهای خارجی ازجمله نیروهای روسی از خاک سوریه است. واشنگتن اگر می‌خواهد نیروهای آمریکایی در سوریه باقی بمانند، باید از دمشق یا سازمان ملل متحد مجوز بگیرد و راه سومی وجود ندارد.»

انتهای پیام/4033/پ

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
براری
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳
۰
قطعا کاهش صادرات نفت در ایران باعث بالارفتن قیمت نفت جهانی میشه
هلدینگ شایسته