دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 تير 1397 - 09:09
مشاور امنیت ملی کاخ سفید:

آمریکا تا زمانی که تهدید ایران در خاورمیانه پابرجاست، در سوریه می‌ماند

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگویی حضور آمریکا در سوریه را ضروری دانست و گفت: موضوع سوریه یکی از محورهای مهم گفت‌وگوی ترامپ و پوتین خواهد بود و قطعا تا زمانی که ایران به عنوان یک تهدید در غرب آسیا حضور دارد ما نیز در سوریه خواهیم ماند.
کد خبر : 295532

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا جان بولتون در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «ای‌بی‌سی» بار دیگر با تکرار ادعاها درباره ایران از ضرورت ماندن آمریکا در سوریه سخن گفت.


بولتون در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا موضوع خروج نیروهای آمریکا از سوریه موضوع گفت‌وگوی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه خواهد بود گفت: «کل وضعیت سوریه، محور رایزنی میان سران دو کشور خواهد بود، چون اوضاع در آنجا دارد جدی‌تر می‌شود.»


بولتون اضافه کرد: «اما فکر می‌کنم رئیس‌جمهور، این را به صراحت بیان کرده که ما وقتی که خلافت ارضی داعش نابود شود و تا وقتی که تهدید ایران در سراسر خاورمیانه (غرب آسیا) پا برجا باشد، در آنجا می‌مانیم.»


ترامپ و پوتین قرار است روز دوشنبه در شهر «هلسینکی»، پایتخت فنلاند با یکدیگر دیدار کنند. موضوع سوریه یکی از محورهایی است که سران دو کشور درباره آن گفت‌وگو خواهند کرد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته