دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1397 - 04:23
کمالی پور با اشاره به دیدار دکتر ولایتی و پوتین مطرح کرد؛

جنگ اقتصادی اروپا و آمریکا فرصتی برای ایران/ روسیه تکیه‌گاهی مطمئن برای مبادلات تجاری

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معتقد است روسیه به دلیل منافع مشترک پایدار در حوزه نفتی با ایران می‌تواند تکیه‌گاه خوبی برای مبادلات تجاری و نفتی باشد.
کد خبر : 294812

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، یحیی کمالی پور با اشاره به مذاکرات ولایتی و پوتین گفت: کشورهایی که به نوعی مورد هجمه آمریکا قرار گرفته اند باید برای منافع خود اقداماتی انجام بدهند لذا منافع مشترک ایجاب می کند قراردادهایی میان کشورهایی که در مقابل جریان آمریکا هستند، بسته شود.


نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در کنار اینکه روسیه در حوزه نفتی منافع مشترک پایدار با جمهوری اسلامی دارد، می توان این امیدواری را داشت که این کشور نه تنها برای منافع کشور ما بلکه برای منافع خود باید با همکاری با ایران ادامه دهد.


وی ادامه داد: کشورهایی که مورد تحریم های یکجانبه آمریکا واقع شده و کشورهایی مثل کانادا و کشورهای اروپایی که تعرفه واردات کالا را متحمل شده اند، برای حفظ منافع مشترک خود باید اتحاد بیشتری داشته باشند.


کمالی پور در ادامه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی می تواند از فرصت جنگ اقتصادی میان اروپا و آمریکا و سایر کشورها استفاده کند، اظهار داشت: در این شرایط روسیه تکیه گاه مطمئن تری است و باید سطح مبادلات خود با این کشور را افزایش دهیم.


نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا خود را در هر فضایی که تحمیل کند، از طرف دیگر خلائی ایجاد می شود که ایران می تواند این خلاء را به نفع خود پر کند از این رو کشورها باید مقابل آمریکا بایستند و با همراهی بر مشکلات اقتصادی فائق آیند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته