دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مهر 1397 - 13:41

اعلام اوزان وزنه‌برداری در رقابت‌های جهانی‌/ هاشمی در وزن غیرالمپیکی روی تخته می‌رود

تیم ملی وزنه‌برداری با اوزان جدید، کمتر از 20 روز دیگر در رقابت‌های جهانی به میدان می‌رود.
کد خبر : 315344

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری از 10 تا 19 آبان در عشق‌آباد ترکمنستان برگزار می‌شود. سال گذشته در جریان رقابت‌های جهانی در امریکا میزبانی این رقابت‌ها از پرو گرفته شد و به ترکمنستان داده شد، از همین رو کمتر از 20 روز دیگر پولادمردان ایران باید خودشان را برای این رقابت آماده کنند. 

امسال رقابت‌های جهانی در اوزان ۵۵، ۶۱ ، ۶۷ ، ۷۳، ۸۱، ۸۹ ، ۹۶، ۱۰۲ ، ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم برگزار می‌شود. البته  هفت وزن هم المپیکی هستند که شامل اوزان ۶۱، ۶۷ ، ۷۳، ۸۱، ۹۶، ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم می‌شوند.

تیم ملی وزنه‌برداری ایران با ترکیب کامل در رقابت‌های جهانی شرکت می‌کند. 

اوزان جدید نمایندگان ایران در رقابت‌های جهانی روی تخته می‌روند به شرح زیر است:

دسته ۷۳کیلوگرم: حسین سلطانی (در صورت اعزام)

دسته ۸۹کیلوگرم: عارف خاکی و محمد زارعی

دسته ۹۶کیلوگرم: سهراب مرادی و رضا بیرالوند- رحمان اورامه(در صورت اعزام)

دسته ۱۰۲کیلوگرم: علی هاشمی و امیر حقوقی

دسته ۱۰۹ کیلوگرم: محمدرضا براری و علیرضا سلیمانی

دسته ۱۰۹+کیلوگرم: همایون تیموری و علی داودی

نکته قابل توجه این اوزان حضور علی هاشمی وزنه‌بردار طلایی ایران در رقابت‌های جهانی 2017 در وزن 102 کیلوگرم است. طبق اوزان المپیکی وزن 102 کیلوگرم جزء وزن المپیکی محسوب نمی‌شود. 

تیم ملی وزنه‌برداری در بازی‌های آسیایی دو مدال طلا و یک نقره و یک برنز کسب کرد. این تیم در کنار موفقیت‌هایی که داشت ناکامی‌های را هم رقم زد و چهار وزنه‌بردار این تیم اوت کردند. کیانوش رستمی، محمدرضا براری، علی مکوندی و مجید عسگری از وزنه‌بردارانی بودند که در این مسابقه ناکام شدند. ضمن اینکه بعد از بازی‌های آسیایی بهداد سلیمی هم از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد و کیانوش رستمی هم با توجه به عملکرد ضعیفی که در بازی‌های آسیایی داشت در رقابت‌های جهانی شرکت نمی‌کند. 

سعید علی حسینی هم وزنه‌بردار سنگی‌ وزن‌ کشورمان چند‌روز پیش به دلیل مصدومیت از ناحیه پا در ترکیب تیم در رقابت‌های جهانی حضور ندارد. با توجه به این شرایط در این دوره چهره‌‌ای جدید از تیم ملی وزنه‌برداری در رقابت‌های جهانی خواهیم شد.

ضمن اینکه سال گذشته 9 کشور به دلیل موضوع دوپینگ و محرومیتی که شامل حال آنها شد از حضور در رقابت‌های جهانی محروم بودند اما امسال با پایان محرومیت باید شاهد حضور آنها در این دوره باشیم. تیم وزنه‌برداری کشورمان سال گذشته در رقابت‌های جهانی قهرمان شد.

انتهای پیام/4057/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته