دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با آنا:

استقلال بانک مرکزی بازار ارز را به آرامش می‌رساند

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: اینکه سران سه قوه بر استقلال بانک مرکزی توافق کردند در آرامش بازار اثرگذار است.
کد خبر : 315183

مهدی پازوکی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، گفت: به نظر من علت نزول نرخ دلار بیشتر از آنکه ریشه اقتصادی داشته باشد ناشی از تغییر و تحولات سیاسی در حوزه بین‌الملل است. 

پازوکی بابیان اینکه اثر روانی در ماه‌های گذشته تأثیر منفی بر بازار ارز ایران داشته است، گفت: افزایش نرخ دلار تا 20 هزار تومان هیچ‌گونه دلیل منطقی اقتصادی ندارد. 

وی با تأکید بر استقلال بانک مرکزی در اجرای سیاست‌های درست اقتصادی، گفت: در شرایط کنونی با توجه به اینکه سران سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه بر استقلال بانک مرکزی توافق کردند به نظر می‌رسد سیاست‌های جدید جناب آقای همتی در بانک مرکزی در کاهش نرخ ارز مؤثر واقع‌شده است. 

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: اقتدار بانک مرکزی در تمام دنیا موضوعی ثابت‌شده است و باید بانک مرکزی ایران هم در اجرای تصمیم‌ها و سیاست‌های اقتصادی خود مقتدر و مستقل عمل کند. 

پازوکی بابیان اینکه در شرایط کنونی نرخ منطقی دلار در بازار ثانویه بین 6 هزار و 500 تا 8 هزار تومان است، گفت: تعیین نرخ ارز در بازار ثانویه باید بر طبق مکانیزه عرضه و تقاضا انجام بگیرد و نقش بانک مرکزی در تحقق این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد. 

انتهای‌پیام/4083/

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
۰
کاری بلد نیستن
هلدینگ شایسته