دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیرکل کنفدراسیون صادرات ایران در گفتگو با آنا خبر داد:

سردرگمی صادرکنندگان با دستورالعمل‌های ضدونقیض دولتی

دبیرکل کنفدراسیون صادرات ایران گفت: میزان صادرات کشور با روند صعودی نرخ ارز، 14 درصد رشد کرد.
کد خبر : 314549
جمشید نفر- صادرات.jpg

جمشید نفر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه در 6 ماهی که از سال جاری گذشته است شاهد چهار برابر شدن نرخ ارز بوده‌ایم، گفت: با رشد نرخ ارز میزان صادرات کالاهای مختلف از کشور حدود 14 درصد افزایش یافت. 

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی که افزایش نرخ ارز می‌توانست برای حوزه صادرات یک فرصت مهم تلقی شود، شاهد هستیم که این فرصت در حال تبدیل‌شدن به یک تهدید است. 

نفر با انتقاد از ممنوعیت صادرات بسیاری از کالاهای تولید داخل کشور گفت: وقتی دولت برای صادرات کالاهای تولیدکنندگان ایرانی ممنوعیتی را اعمال می‌کند، باید شاهد نزول میزان صادرات کالاهای مختلف به خارج از کشور باشیم. 

دبیر کل کنفدراسیون صادرات ایران بابیان اینکه رشد و توسعه اقتصادی یک کشور در گرو افزایش میزان صادرات کالاهای مختلف از کشور است، گفت: متأسفانه بخش‌نامه‌های متعدد و ضد و نقیض دولت در حوزه صادرات بسیاری از تولیدکنندگان و صادرکنندگان را سردرگم کرده است به‌طوری‌که شاهد افزایش نه‌چندان چشمگیر میزان صادرات کالا از کشور با توجه به چهار برابر شدن نرخ ارز در بازار هستیم که وقوع این اتفاق، یک آسیب مهم برای اقتصاد ایران است. 

انتهای پیام/4083/خ

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته