دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1397 - 02:45
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان فارس به آنا خبر داد:

پیش‌بینی فروش نفت با قیمت نزدیک به 80 دلار در بودجه 98

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به اینکه به‌‌‌طورقطع اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران بر روی میزان صادرات نفت کشورمان اثرگذار خواهد بود، گفت: به نظر من با شروع تحریم‌های نفتی علیه ایران، قیمت جهانی نفت افزایش پیدا خواهد کرد.
کد خبر : 311405

سهراب شرفی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا بابیان اینکه آغاز تحریم‌های نفتی علیه ایران را می‌توان به‌نوعی شروع تحولات در بازار جهانی طلای سیاه دانست، افزود: به نظر من با اعمال تحریم‌های نفتی علیه کشورمان، قیمت جهانی نفت صعودی خواهد شد اما وقوع این اتفاق به سود ایران نیست.


وی تصریح کرد: وقتی ایران تحریم نفتی می‌شود، به‌طور قطع مجبور به فروش طلای سیاه بر روی آب است که همین موضوع سود افزایش قیمت جهانی نفت را برای ایران خنثی می‌کند.


شرفی در پاسخ به این سؤال که دولت در بودجه سال آینده قیمت نفت را در چه کانالی تعیین خواهد کرد، گفت: به‌‌نظر من با تحقق این پیش‌بینی که تحریم‌های نفتی علیه ایران عملیاتی شود و قیمت جهانی نفت هم سیر صعودی را تا مرز بشکه‌ای 100 دلار حفظ کند، دولت در بودجه سال 1398 نرخ هر بشکه نفت را بین 70 تا 80 دلار در نظر خواهد گرفت.


رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان فارس تصریح کرد: در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد تحولات اساسی در بازارهای نفتی جهان خواهیم بود به‌طوری‌که با شروع تحریم‌های نفتی علیه ایران کشورهایی همچون عراق، عربستان سعودی و روسیه سعی خواهند کرد که کمبود نفت ایران در بازارهای جهانی را جبران کنند که تداوم این موضوع در بلندمدت بعید به نظر می‌رسد؛ زیرا بسیاری از کشورهای آسیایی- اروپایی بین نفت ایران با نفت سایر کشورهای صادرکننده تفاوت روشنی قائل هستند.


انتهای پیام/خ


انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم قیمت نفت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته