دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ابتکار:

قصه‌گویی و کتابخوانی گفتگو در خانواده‌ها را تقویت می‌کند

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: قصه‌گویی و کتابخوانی از عوامل مهم تقویت گفتگو در خانواده و در نتیجه انسجام خانواده‌ها است.
کد خبر : 314906
111.jpg

معصومه ابتکار در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا گفت: کتاب، هم منشأ آگاهی و هم عامل شناخت بهتر از وضعیت خودمان است. انتقال تجربیات از طریق کتاب صورت می‌گیرد. کتاب‌ها، الهام‌بخش‌اند و می‌توانند مسیر زندگی خوانندگانشان را تغییر دهند. کتاب خوب، این ظرفیت را دارد که به افراد در داشتن انتخاب‌های درست در برهه‌های مختلف زندگی کمک کند.


وی اظهار کرد: ما باید ترویج کتاب را از داخل خانواده، مدارس و دانشگاه‌ها آغاز کرده و گسترش دهیم. کتابخوانی و قصه‌گویی در خانواده اهمیت زیادی دارد. اگر قصه‌گویی و کتابخوانی از داخل خانواده آغاز شود، می‌تواند به رشد معنوی و رشد روحی و روانی کودکان کمک کند. از سوی دیگر با این دو فعالیت، می‌توانیم مهارت‌های ارتباطی و گفتگو در داخل خانواده را ترویج دهیم. قصه‌گویی و کتابخوانی از عوامل مهم تقویت گفتگو در خانواده و در نتیجه انسجام خانواده‌ها است. بحث انسجام خانواده یکی از دغدغه‌های مهم دولت محسوب می‌شود. ما این سیاست را در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در قالب «طرح گفتگوی ملی خانواده» پیگیری می‌کنیم. اعتقاد دارم قصه‌گویی محور مهمی در این زمینه است.


معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور درباره کتاب‌هایی که این روزها در حال خواندن آنهاست نیز گفت: راستش خیلی علاقه دارم کتاب‌های مورد علاقه‌ام را به صورت تفننی مطالعه کنم، اما واقعاً فرصت نمی‌شود. با این حال هیچ‌گاه از مطالعه غافل نیستم و برایش وقت می‌گذارم. اخیراً کتابی به زبان انگلیسی برای داوری به دستم رسید که توسط یک استاد دانشگاه به نام خانم «کارول باگ» نوشته شده است. وی در این کتاب موضوع ازدواج در سنین پایین در متون اسلامی را به خوبی بررسی کرده است. کتابی را هم برای نوه‌ام تهیه کرده و خواندم که اشعار شاهنامه را همراه با تصاویر جذاب برای کودکان آماده کرده بودند که خیلی جالب بود. با وجود مشغله زیاد، خیلی از اوقات سعی می‌کنم برای نوه‌ام کتاب‌های قصه را بخوانم و معتقدم که کار خیلی با ارزشی است.


 انتهای پیام/4072/4104/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
منتظمی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
۰
قصه گویی و کتابخوانی حس خلاقیت و پویایی را در خانواده ها خصوصا کودکان به وجود میآورد و کانون خانواده ها را گرمتر و گفتمان را در خانواده ها ترویج میدهد
هلدینگ شایسته