دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1394 - 12:34
معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نشست خبری:

30 باغ تهران در حال خشکیدگی است/ احیای بناهای تاریخی در دستور کار شهرداری

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه 30 باغ در حال خشکیدگی تهران شناسایی شدند، گفت: برای جلوگیری از تخریب باغات تهران ستادی تشکیل شده که به احیای این باغ ها خواهد پرداخت.
کد خبر : 31475

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مجتبی عبدالهی در یک نشست خبری با بیان این موضوع اظهار کرد: اخیرا پیگیری‌های خوبی برای حفظ باغ‌های تهران در شهرداری انجام شده که در همین خصوص در سازمان استان‌ها و فضای سبز شهرداری ستادی تشکیل دادیم که تا به این موضوع رسیدگی ویژه ای داشته باشد.


وی افزود: بخش عمده باغ‌هایی که دارای پروانه و شناسنامه کامل هستند تا پایان سال به طور کامل شناسنامه دار می‌شوند و برایشان پرونده تشکیل خواهد شد.


عبدالهی گفت: این ستاد به وضعیت باغات در مناطق 22 گانه شهر رسیدگی کرده و در کنار آن باغ‌هایی که تعمدا توسط مالک خشک می‌شود را شناسایی کردیم که تا کنون 30 باغ شناسایی شده و قصد داریم با حکم مراجع قضایی این باغ‌ها را تملک کنیم اما هنوز موفق به گرفتن حکم قطعی نشده ایم.


معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: این ستاد همچنین درباره باغ‌هایی که کاربری G دارند و باید به پارک تبدیل شوند و همچنین باغ‌هایی که پروانه هفتاد در سی (30*70) دارند نیز اقدامات ویژه ای انجام خواهد داد.


عبدالهی گفت: همچنین زمین هایی که در حال خشک شدن هستند قصد داریم با گرفتن حکم قضائی برای آبیاری به آنها ورود کنیم.


تمامی درختان تهران پلاک کوبی می‌شوند


معاون شهردار تهران در ادامه از شناسایی تمامی درختان تهران خبرداد و گفت: این درختان به وسیله نرم افزار پلاک کوبی و وضعیت تمامی آنها کنترل می‌شود.


وی در ادامه همچنین به برپایی نمایشگاه باز باران اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه از تاریخ چهارم تا 15 شهریور ماه در سه مکان میدان امام حسین، بوستان ولایت و باغ کتاب برگزار می شود.


معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: سال گذشته اولین نمایشگاه باز باران در شهریور ماه در 10 مکان برگزار شد اما امسال در سه مکان برگزار می‌شود با این تفاوت که وسعت نمایشگاه‌ها سه برابر نمایشگاه‌های سال گذشته است.


عبدالهی یادآور شد: نمایشگاه باز باران امسال با نگاه فرهنگ‌سازی و کمک به خانواده‌های نیازمند جهت تهیه اقلام و لوازم مورد نیاز بچه ها برگزار می‌شود.


معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: در برگزاری این نمایشگاه شرکت شهروند، شرکت ساماندهی مشاغل و شرکت نشر شهر همکاری خواهند داشت.


وی در ادامه یادآور شد: اقلام عرضه شده در این نمایشگاه 20 تا 30 درصد ارزان‌تر از بازار خواهد بود و در این خصوص از توان اتحادیه‌ها و صنوف مربوطه نیز استفاده می‌شود.


انجام اقدامات وسیع برای ساماندهی نگین تهران


معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه منطقه 12 تهران به عنوان نگین تهران مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است افزود: بر همین اساس طرح انضباط شهری در این منطقه با جدیت در حال پیگیری است و قصد داریم تعدادی از بناهای تاریخی این منطقه را خریداری و به موزه تبدیل کنیم.


به دنبال احیای بناهای تاریخی هستیم


معاون شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه شهرداری قصد تخریب بناهای تاریخی را به هیچ وجه ندارد گفت: هدف ما احیای بناهای تاریخی است که قدمتی 100 تا 200 ساله دارند و قرار است به عنوان کاربری های مختلف خریداری شده و بازسازی شوند تا در اختیار مردم برای استفاده عموم قرار گیرند.


محله‌های هرندی و امام‌زاده یحیی روشن می‌شوند


معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه سخنانش به از بین بردن محلات بی‌دفاع شهری در منطقه 12 اشاره کرد و گفت: این اقدام یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در طرح انضباط شهری برای ایمن سازی این نقاط انجام خواهد شد و بر همین اساس کار شناسایی نقاط بی‌دفاع شهری انجام شده و روشن‌سازی محلات هرندی و امام زاده یحیی و دیگر مناطق قدیمی منطقه 12 در حال انجام است تفاهم نامه و پیمانکاران آن مشخص شده اند و کار به زودی آغاز خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته