دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل انتشارات اسوه:

واردات کاغذ توسط اتحادیه ناشران هر استان انجام شود

مدیرعامل انتشارات اسوه یکی از راهکارهای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در حوزه چاپ را واردات کاغذ با نظارت به اتحادیه ناشران هر استان عنوان کرد.
کد خبر : 314323
IMAGE635268540170765719.jpg

ناصر بابامحمدی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، با بیان اینکه این روزها وضع چاپ در کشور حال و هوای خوبی ندارد، اظهار کرد: این موضوع ناشران و چاپخانه‌داران را تحت تأثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: با وجود این، انتشارات اسوه با ناشران دیگر وجه افتراقی دارد و آن این است که ما هم دارای مشتریان داخلی و هم خارجی هستیم و بالا بودن تیراژها هزینه‌های ما را کاهش می‌دهد.

مدیرعامل انتشارات اسوه افزود: با وجود افزایش قیمت‌ها ما همچنان استانداردهای خود را حفظ کرده‌ایم، ولی این موضوع، قیمت‌های پشت جلد را افزایش داده و منجر به کاهش استقبال از این کالاهای فرهنگی شده است.

بابامحمدی گفت: با وجودی که کاغذ با ارز 4 هزار و 200 تومان وارد می شود ولی چون بنکداران واردکننده در بازار هستند آن را به جای بندی 70 هزار تومان، 150 هزار تومان به فروش رسانده و از ارائه فاکتور نیز سر باز می زنند.

وی ضمن اشاره به کشف چندین انبار احتکار کاغذ، نظارت هر چه بیشتر در این حوزه را خواستار شد و یکی از راهکارهای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در حوزه چاپ را واردات کاغذ با نظارت به اتحادیه ناشران هر استان عنوان کرد.

گفتنی است انتشارات اسوه وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه از سال 1369 با هدف چاپ و نشر قرآن کریم، کتب مذهبی، حوزوی و نشر معارف اسلامی در حال فعالیت است.

 انتهای پیام/4072/

انتهای پیام/

برچسب ها: چاپ کاغذ
ارسال نظر
هلدینگ شایسته