رپرتاژ آقاي خاص در سازمان حفاظت محيط زيست
به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سازمان حفاظت محیطزیست اواخر هفته گذشته در کانال 80 میلیون محیطبان متعلق به روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، کلیپی به مدت چهار دقیقه و سی ثانیه با عنوان «محیط زیست، در یک نگاه، مروری بر اخبار محیط زیست ایران» منتشر کرد.
کلیپی که بر خلاف عنوان خود «محیطزیست، در یک نگاه، مروری بر اخبار محیط زیست ایران»، تنها رپرتاژ آگهی یک نشست داخلی سازمان محیط زیست و آنچنان که از محتوای آن بر میآمد، تبلیغ شخصی برای یکی از مسئولین این سازمان بود.
چرا که به رغم برگزاری نشستها و مراسم متعدد داخلی در سازمان محیطزیست که بسیاری از آن ها همچون نشست تشکلهای محیط زیستی کشور در گیلان، نشست خبری رئیس سازمان محیطزیست هم زمان با روز خبرنگار، مراسم روز ملی محیطبان که بر خلاف نخستین گردهمایی آموزشی مدیران و کارشناسان روابطعمومی استانها و ستاد سازمان حفاظت محیطزیست اهمیتی فراتر از سطح درون سازمانی داشت و در دوره مدیر جدید روابط عمومی برگزار شد، این نخستین نشستی بود که از چنین پوششی روی کانال سازمان محیط زیست برخوردار شد.
البته موضوع تعجب برانگیز دیگر، اینکه بر خلاف عنوان ذکر شده برای این نشست با جستجویی ساده در وب سایت رسمی این سازمان، مشخص میشود که در سالهای گذشته نیز گردهمایی آموزشی مدیران و کارشناسان روابطعمومی سازمان محیطزیست برگزار شده بود و این نخستین نشست نبوده است.
فراتر از تمام موارد ذکر شده، با توجه به اینکه در شهریور ماه اتفاقات و حوادث ناگوار بسیاری در محیطزیست کشور رخ داد، انتظار عمومی این بود که در این فیلم که عنوان مروری بر اخبار محیطزیست ایران را یدک میکشید، اشارهای هرچند کوتاه به این اتفاقات حریق اراضی میانکاله، حریق تالاب هورالعظیم، آلودگی هوای خوزستان ناشی از دود هورالعظیم، حریق جنگلهای زاگرس در مریوان، صدور مجوزهای شکار، آسیبهای خشکسالی در سراسر کشور به ویژه سیستان و بلوچستان، آب شدن یخچالهای توچال و دنا در ایام تابستان، غبار و گرد و خاک زابل، حمله پلنگ به جوان ایرانشهری و نشست زمین در مناطق مختلف کشور به ویژه همدان میشد.
همه این مسائل در حالی است که عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیطزیست در همان گردهمایی آموزشی مدیران و کارشناسان روابطعمومی استانها و ستاد سازمان حفاظت محیطزیست تاکید داشت که ما به دنبال تبلیغات و به خصوص تبلیغات ناصحیح و غیرواقعی نیستیم.
کلانتری در حالی به موضوع عدم تبلیغات ناصحیح در سازمان حفاظت محیطزیست تاکید میکند که با بودجه این نهاد دولتی تصاویر و فیلمهای درون سازمانی با هزینههای گزاف برای این کار تهیه میشود و مدیرروابط عمومی نیز حمایت مادی را نوعی سرمایهگذاری میداند زیرا نهتنها در ماههای اخیر آمار اخبار پورتال سازمان کاهش یافته بلکه هر روز شاهد تغییر و تحولات پورتال سازمان هستیم.
انتهای پیام/4044/
انتهای پیام/