دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1397 - 13:16
نامه پنجاه هزار نفری جوانان انقلاب اسلامی ایران به جوانان جهان اسلام:

گذشت زمان به سود اسلام و به زیان بلوک غرب است

در نامه پنجاه هزار نفری جوانان انقلاب اسلامی به جوانان جهان‌اسلام آمده است: بلوک غرب فقط با جنگ سرپا مانده و گذشت زمان به زیان‌آن‌ها و به سود اسلام است.
کد خبر : 314201
66.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، همایش ابناءالمحمد پیش از ظهر امروز با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف در سالن اجتماعات سازمان فضای مجازی سراج در تهران برگزار شد.

در حاشیه این همایش، نامه پنجاه هزار نفری جوانان انقلاب اسلامی ایران به جوانان جهان اسلام، در حاشیه همایش ابناءالمحمد منتشر شد.

در بخشی از این نامه که با آیه 103 آل‌عمران «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا وَاذْکرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیکمْ إِذْ کنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَینَ قُلُوبِکمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَکنْتُمْ عَلَی شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَکمْ مِنْهَا کذَلِک یبَینُ اللَّهُ لَکمْ آیاتِهِ لَعَلَّکمْ تَهْتَدُونَ» شروع شده، آمده است: سلام و درود بر فرزندان محمد(ص). خداوند پیامبرش را با نوری درخشان و برهانی آشکار و کتابی هدایتگر برانگیخت. با فرستادن حضرت محمد(ص) شریعت‌های ناشناخته را شناساند و ریشهٔ بدعت‌های راه‌یافته در ادیان آسمانی را قطع کرد و به لطف خودش او را با انسان‌ها، مهربان قرار داد تا جایی که او را رحمت للعالمین نامید و به‌ واسطهٔ دین اسلام، انسان‌ها از اقوام و نژادهای مختلف را در زیر یک پرچم جمع کرد و مسلمانان را برادر خواند و آن‌ها را به وحدت و چنگ زدن به ریسمان الهی فراخواند و به واسطهٔ نعمت وحدت، این امت را، امت واحده نامیده و وعدهٔ پیروزی و غلبه اسلام را به مسلمانان داد. سپس پرچم این امت را بر دوش جوانمردان آنان گذاشت و آن‌ها را از بازگشت به عقاید جاهلی و خوی خشونت و افتراق نهی کرده و آن‌ها را به همدلی فراخواند. این حقیقت عمل آن بزرگوار است. ما جوانان مسلمان موظفیم در معاشرت، گفتار و رفتار به آن بزرگوار اقتدا کنیم؛ چراکه قرآن می‌فرماید: «لَقَدْ کانَ لَکمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ»؛ پس باید او را بشناسیم.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: خواهران و برادران عزیزم! اسلام، امروز بزرگ‌ترین ارزش است و مسلمانان با احسان اسلام به هم نزدیک شدند و از سوی دیگر، دشمنان جهانی اسلام (یعنی استکبار جهانی و آمریکای تجاوزکار و غارتگر) که از اعماق وجود با اسلام مخالفند، از وحدت اسلامی و آشنایی ملت‌های مسلمان با یکدیگر، دچار وحشت شده‌اند. البته مجاهدت سخت است؛ راه خدا همراه با دردسرهایی است، اما هدف عالی است؛ هدف نجات انسانیت است؛ هدف نجات ملت‌هاست از این ابتذال و ظلمی که امروز دنیای استکبار برای مردم عالم پیش آورده است. نگذارید الگوهای لائیک یا لیبرالیسم غربی یا ناسیونالیسم افراطی یا گرایش‌های چپ مارکسیستی خود را بر شما تحمیل کنند. اردوگاه شرق فروریخت و بلوک غرب فقط با خشونت و جنگ و خدعه سرپا مانده است و عاقبت خوبی برای آن متصور نیستیم. گذشت زمان به زیان آن‌ها و به سود جریان اسلام است. هدف نهایی را باید امّت واحده اسلامی و ایجاد تمدّن اسلامی جدید بر پایه دین، عقلانیت، علم و اخلاق قرارداد.

این نامه می‌افزاید: عزیزان شما بهتر می‌دانید که باطن فرهنگ غربی عبارت است از همان سبک زندگی مادی، شهوت‌آلود هویت‌زدا و ضد معنویت و دشمن معنویت. اگر امروز ما جوانان مسلمان در مقابل این نظام فاسد ایستادگی کنیم و بر اصول خود تأکید کنیم، آن وقت فرهنگ اسلامی فضای عمومی بشریت را فرا خواهد گرفت. این‌ها همه با مراقبت، شجاعت و تقوا عملی است. امروز هدف آمریکا، اختلاف و جنگ بین مسلمین است و وظیفهٔ ما در ابتدا، آگاهی در مقابل نقشهٔ شوم نظام فاسد آمریکا و غرب است.

در بخش دیگری از نامه تصریح شده است: جوانان غیور اسلام! موضوع مهم دیگر، بحث ملت مظلوم فلسطین است. از جنبه انسانی هم، مظلومیت خانواده‌های فلسطینی برای هر انسانی وظیفه‌آور است؛ مظلومیت مردمی که در داخل فلسطین هستند، چقدر صهیونیست‌ها نسبت به مردم فلسطین رفتار ظالمانه‌ای دارند و عجیب این است که سازمان‌های حقوق بشری هم علائم حیاتی ندارند! آمریکایی‌ها و بعضی از غربی‌ها و آن‌هایی که ادعا می‌کنند رسالت گسترش دموکراسی را در دنیا دارند، در این قضیه فضاحت بزرگی را به‌وجودآوردند. به خاطر اینکه ملتی وجود دارد که در هیچ شأنی از شئون کشور و سرزمین خودش قدرت تأثیرگذاری ندارد و حرفش در هیچ جا خوانده نمی‌شود و آن ملت فلسطین است. از نظر انسانی، مردمی مظلوم و از آن طرف، در مقابلشان، حکومتی نژادپرست با آن همه ظلم و جنایت! این نشانه‌ای از دروغ مدعیان نظام غرب و آمریکاست.

این نامه می‌افزاید: اما امروز برادران و خواهران جوانمان در فلسطین قوی، مصمم و آگاه هستند. شما می‌دانید غاصب خانه‌ای نمی‌تواند در آن خانه خواب راحتی داشته باشد و این حکایت امروز غاصبان فلسطین است. فلسطین، امروز زنده است چون برادران و خواهران ما در فلسطین زنده هستند. اگر ایستادگی آن‌ها نبود، مردم امروز رژیم غاصب صهیونیستی به دنبال رؤیاپردازی‌های خود، در سایر کشورهای اسلامی بود. امروز بزرگ‌ترین نقشهٔ استکبار، فشار بر محور مقاومت است. آن‌ها می‌خواهند هر نیرویی که به این جوانان مؤمن و مجاهد کمک می‌کند، آسیب بزنند. اما با وحدت و همدلی بین جوانان مسلمان، رهایی فلسطین و جهان اسلام از دست نظام فاسد و ظالم استکباری را رقم خواهیم ‌زد و بر این باور، اعتقاد و ایمان داریم.

و اما شرح پایانی؛ فرزندان محمد (ص)! امروز نظام فاسد استکباری در پی تفرقه بین مسلمین است و امروز خون‌های زیادی در اثر جهل به این موضوع، در حال ریخته شدن است. لازم است به پیامبر عزیزمان رجوع کنیم و نسبت به یکدیگر مهربان باشیم. مسلمانان باید سلاح‌هایی که به سمت یکدیگر گرفته‌اند را کنار بگذارند و درهای گفت‌وگو را بگشایند.

در پایان نامه آمده است: بیش از دو قرن است که نظام فاسد استکباری به مسلمانان تلقین می‌کند که نمی‌شود و شما نمی‌توانید؛ اما ما به شعار بنیان‌گذار انقلاب اسلامی خودباور داریم که با اتّکا به خود، می‌شود و می‌توانیم تمدن بزرگ اسلامی را تشکیل دهیم. برادران و خواهران، امروز ما پویشی در راستای همین شعار و باور راهبردی در جمهوری اسلامی ایران توسط جوانان انقلاب اسلامی تشکیل دادیم و معتقدیم با ایستادگی، اعتمادبه‌نفس و تبعیت از پدر و راهبر خود، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) می‌توانیم فردای روشنی را برای کشور خود و اسلام و آینده جهان رقم بزنیم. از شما عزیزان می‌خواهیم که با دست در دست هم دادن، این پویش را در کشورهای سرتاسر جهان تأسیس کنید و اتحاد مثال‌زدنی توسط جوانان جهان اسلام که تعیین سرنوشت جهان اسلام با آن‌هاست را رقم بزنید تا تمدن بزرگ انسانی، به نام اسلام در جهان ایجاد کنیم. همچنین، تشکیل سازمان همکاری‌های جوانان اسلامی را پیشنهاد می‌دهیم و از شما برای اولین اجلاسیهٔ آن در تهران، دعوت به عمل می‌آوریم.

انتهای پیام/4071                                                                                                                                                                                                                                                                  


انتهای پیام/

برچسب ها: خبرگزاری آنا
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
۰
نامه در سطح جهانی تاثیر بسزایی خواهد داشت و جوانان به خوبی نقش ایفا خواهند کرد.
زهرا
France
شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
۰
أيده جالبي بود. ان شاالله با پيگيري و حمايت جوانان ،اين اهداف محقق شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹
۰
فوق العاده بود خدا قوت..
هلدینگ شایسته