دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو کمیسیون مدیریت واردات اتاق بازرگانی به آنا خبر داد:

کاهش 20 درصدی میزان واردات کالای لوکس به کشور

عضو کمیسیون مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران گفت: در دولت دوازدهم میزان واردات کالاهای لوکس به کشور حدود 20 درصد کاهش داشته است.
کد خبر : 313712
صفا.jpg

محمدرضا صفا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه میزان واردات کالاهای لوکس به کشور در دولت یازدهم و دوازدهم روند نزولی داشته است گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش میزان واردات کالا‌های به کشور افزایش میزان تعرفه است. 

وی با اشاره به اینکه در سال جاری میزان واردات کالاهای لوکس به کشور حدود 20 درصد کاهش داشته است، گفت: دولت به‌منظور حمایت از تولید ملی و با افزایش تعرفه‌ها سعی در کاهش میزان واردات به کالاهای لوکس به کشور داشته است. 

صفا از تخصیص ارز به‌ منظور واردات کالا به کشور انتقاد کرد و گفت: واردات کالاهای موردنیاز به کشور باید با ارز دولتی توسط تجار ایرانی انجام شود ولی متأسفانه در شرایط کنونی شاهد هستیم که بسیاری از کالاهای وارداتی با ارز آزاد به کشور وارد می‌شوند. 

عضو کمیسیون مدیریت واردات اتاق ایران خواستار تغییر در ساختار تعرفه گذاری به‌منظور واردات کالاهای مختلف به کشور شد و افزود: بعضی از کالاهایی که به کشور وارد می‌شوند در داخل هم تولید می‌شوند اما در مقابل بعضی از کالاهایی که به کشور وارد می‌شوند یا قابلیت تولید در ایران را ندارند یا برای تولید آن‌ها باید هزینه‌های بسیار زیادی صرف شود. 

صفا اضافه کرد: نقش دولت در مدیریت کردن واردات کالاهای مختلف به کشور بسیار مهم و حیاتی است به‌طوری‌که دولت با اعمال سیاست‌های درست تجاری در حوزه واردات و صادرات می‌تواند موجب رشد و توسعه کشور در حوزه تجارت شود. 

وی افزود: واردات کالا به کشور سابقه دیرینه دارد اما مدیریت واردات کالا به ایران همواره با چالش‌های متعددی روبه‌رو بوده است که دولت‌های مختلف برای حل این مشکلات تلاش خود را کرده‌اند اما هنوز شاهد پابرجا ماندن برخی از معضلات اساسی در حوزه واردات کالا به کشور هستیم. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

برچسب ها: کاهش واردات
ارسال نظر
هلدینگ شایسته