دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با آنا:

تقاضای دانشجویی و مسافری عامل افزایش نرخ ارز نیست

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه بانک مرکزی یا عوامل بالاتر از آن در افزایش نرخ ارز بی‌تقصیر نیستند، گفت: دانشجویان و مسافران عامل افزایش نرخ ارز نیستند.
کد خبر : 313700

آلبرت بغزیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه از فروردین‌ماه سال جاری تزریق ارز به بازار متوقف شد، گفت: بانک مرکزی از عوامل و اهداف افزایش نرخ ارز مطلع است.

این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: به‌نظر می‌رسد دولت بازار ارز را به حال خود رهاکرده‌است و همین موضوع موجب صعودی شدن نرخ ارز به‌وسیله دلالان و واسطه‌گران شده است. 

وی از عدم برنامه‌ریزی بانک مرکزی به‌منظور ایجاد ثبات ارزی در بازار انتقاد کرد و گفت: افزایش نرخ ارز موجب می‌شود تا مردم هزینه بالایی را نسبت به وقوع این اتفاق پرداخت کنند.

این کارشناس اقتصادی مدیریت ارزی دولت را ضعیف دانست و افزود: همواره وقتی شاهد افزایش نرخ ارز در بازار بوده‌ایم، بخش‌های مختلف اقتصادی و مدیریتی دولت سکوت کرده‌اند که وقوع این اتفاق، التهاب اقتصادی را رقم‌زده است. 

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه بانک مرکزی یا عوامل بالاتر از آن در افزایش نرخ ارز بی‌تقصیر نیستند،گفت: خرید ارز از سوی دانشجویان و مسافران نمی‌تواند موجب افزایش چشم‌گیر نرخ ارز در بازار شود.

انتهای پیام/۴۰۸۳/خ

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته