دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1397 - 07:28
یک جامعه‌شناس در گفتگو با آنا:

عدم‌پاسخگویی مسئولان همدلی را از جامعه می‌گیرد/ برخی از مسئولان با رسانه‌ها دشمنی دارند

یک جامعه‌شناس گفت: عدم‌پاسخگویی و رفتار نامناسب برخی از مسئولان با رسانه‌ها همدلی را از ملت می‌گیرد.
کد خبر : 313461
آخوندی.jpg

علیرضا شریف‌یزدی در گفتگو با خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص نوع برخورد نامناسب برخی از مسئولان با رسانه‌ها و مردم و تأثیری که این نوع برخورد می‌تواند با توجه به شرایط بد اقتصادی روی مردم و جامعه داشته باشد اظهار کرد: متأسفانه برخی از مسئولان و کسانی که به پست و مقامی دست پیدا می‌کنند، با توجه به جایگاهی که دارند آداب و راه و رسم آن جایگاه و چگونگی برخورد با مردم را نمی‌دانند. از طرفی مردم ما نه در خانواده و نه در نظام آموزش‌ و پرورش، مدیریت و کنترل خشم و پرخاش را آموزش ندیده‌اند و با راه و رسم آن آشنا نیستند.

وی افزود: وقتی رسانه‌های کشور به‌دنبال عمل به رسالت کاری خود هستند، مسئولان نیز باید پاسخگوی آنها باشند. متأسفانه برخی از مسئولان وقتی که تحت فشار رسانه‌ها قرار می‌گیرند به سمت مقابله با آنها می‌روند و فکر می‌کنند که برخی از رسانه‌ها با آن مسئول موردنظر عناد و دشمنی دارند لذا مسئولان در رده‌های مختلف به‌جای مقابله با خبرنگاران و مسئولان باید پاسخگوی رسانه‌ها باشند. برخوردهای نامناسب آنها با مردم و رسانه‌ها موجب ترویج خشونت در جامعه می‌شود.

این جامعه‌شناس ادامه داد: عدم پاسخگویی و برخورد نامناسب مسئولان با مردم و رسانه‌ها این موضوع را القا می‌کند که آنها مسئولیت‌پذیر نیستند و در حقیقت مردم را نسبت به زندگی دلسرد می‌کنند. از طرفی با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی حاکم بر جامعه و عدم پاسخگویی مسئولان و رفتار بد آنها، مردم از زندگی ناامید خواهند شد که اگر فردی ناامید شود دیگر پیشرفتی حاصل نخواهد شد و کشور درجا خواهد زد. نکته مهم دیگر این‌که برخوردهای نامناسب مسئولان با مردم، همدلی را از ملت ایران می‌گیرد و در این‌صورت ضربه محکمی به کشور خواهد خورد.

شریفی یزدی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم اظهار کرد: این‌گونه به‌نظر می‌رسد که مسئولان ما برنامه جامع و کاملی برای حل مشکلات اقتصادی مردم به‌ویژه کنترل بازار ارز ندارند لذا در برخی از موارد وقتی در معرض سؤال رسانه‌ها و مردم قرار می‌گیرند با رفتارهای نامناسبی برخورد می‌کنند که این اقدام جلوه خوبی در جامعه نخواهد داشت.

وی در پایان گفت: امیدواریم مسئولان ما با صبر و بردباری پاسخگوی همگان به‌ویژه رسانه‌ها باشند چراکه مردم منتظر اقدامات مسئولان در همه زمینه‌ها به‌ویژه کنترل بازار هستند و این اقدامات را از رسانه‌ها پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته