دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 شهريور 1397 - 03:36
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد:

وضعیت نامناسب اقتصادی کشور ثمره عدم شناخت دشمن و دل بستن به خارج از مرزها است

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد گفت: رها کردن امور داخلی کشور و چشم امید بستن به برجام، آمریکا و اروپا و همچنین پیروی از نسخه‌های ناکارآمد غربی برای حل مشکلات اقتصادی، اشتباهاتی بود که نتیجه‌اش امروز در کشور مشهود است.
کد خبر : 312247

علی یزدانی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: رها کردن امور داخلی کشور و چشم امید بستن به برجام، آمریکا و اروپا و همچنین پیروی از نسخه‌های ناکارآمد غربی برای حل مشکلات اقتصادی، اشتباهاتی بود که نتیجه‌اش امروز در کشور مشهود است.


وی افزود: توطئه دشمنان برای برهم زدن آرامش کشور و در نهایت نابودی اسلام سال‌هاست که وجود دارد و ناتوانی و ضعف دشمنان، نشان‌گر بصیرت و روشن‌بینی ملت است.


دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد تصریح کرد: هر انقلابی که در دنیا علیه استبداد و استکبار انجام شده، یا چند سال بیشتر دوام نیاورده یا بعد از مدتی، از خط اصلی خود منحرف شده است؛ لکن وقتی بعد از 40 سال با وجود تمام مشکلات و فشارها اعم از هجوم اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، نظامی و ... هنوز انقلاب اسلامی پابرجا است و با قدرت به راه خود ادامه می‌دهد، جامع‌ترین دلیل کارآمدی نظام اسلامی است.


یزدانی گفت: در این شرایط همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ «مگس روی زخم می‌نشیند، دلیل مشکلات و ضعف‌های اقتصادی را باید در داخل کشور جست‌وجو کرد.» متأسفانه به‌نظر می‌رسد، دولت به‌عنوان اصلی‌ترین نهاد اجرایی کشور که بیشترین تسلط و تاثیرگذاری را بر اقتصاد کشور دارد، اهتمام و توجهی زیادی به وضعیت اقتصاد ندارد و با گذشت چندین هفته از استیضاح وزرای کار و اقتصاد، همچنان اقتصادی‌ترین وزارت‌خانه‌های کابینه، بدون مسئول مانده‌اند.


وی ادامه داد: تعطیلی مجلس شورای اسلامی هم در شرایط فعلی اقدام ناپسندی بود که می‌تواند التهاب و بی‌سامانی بازار را تشدید کند. از مسئولان انتظار می‌رود شرایط حساس کنونی را بهتر درک کنند و با برنامه‌ریزی دقیق و عمل جهادی به فکر حل مشکلات باشند. لازم است دولت برنامه‌ریزی جامع و نقشه راه برای اقتصاد کشور ارائه دهد تا برمبنای آن فعالیت‌های اقتصادی کشور سازماندهی شوند.


دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد اظهار کرد: در مورد تحریم‌های اقتصادی نیز سلطه دلار بر اقتصاد جهان یکی از اصلی‌ترین اهرم‌های فشار است و بهترین راه حل شکستن سلطه دلار استفاده از ارز رایج دو کشور در مبادلات تجاری است، به‌خصوص با کشورهایی چون چین، روسیه، ترکیه و عراق که حجم بالایی از مبادلات تجاری با آنها برقرار است.


یزدانی عنوان کرد: اما کارآمدترین را‌ه‌حل، همان است که رهبری بارها تاکید کرده‌اند؛ اقتصاد مقاومتی جامع‌ترین راه‌ حل مقاوم‌سازی اقتصاد کشور است.


وی اضافه کرد: بی‌شک توجه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده توسط رهبر انقلاب، که سند راهبردی جامعی در توسعه و رشد اقتصادی با نگاهی درو‌ن‌زا و برون‌نگر است، با تکیه بر تولید ملی بزرگترین حلال مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است.


دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد خاطرنشان کرد: بدیهی است تکیه به توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه کشور که موجب خودکفایی در تامین کالاهای اساسی مورد نیازمان می‌شود، بی‌اثر شدن فشارهای خارجی و تحریم‌ها را در پی خواهد، داشت.


یزدانی در پایان گفت: ان‌شاء‌الله که مسئولین و مردم با توجه هر چه بیشتر به منویات راه‌گشای ولی فقیه راه رشد و پیشرفت را طی کنند و به تعبیر رهبر انقلاب ملت ایران از همه گذرگاه‌های خطرناک عبور خواهد کرد.


انتهای پیام/4007/


انتهای پیام/

برچسب ها: علی یزدانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته