دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1397 - 14:44

پست جدید در وزارت امور خارجه کانادا

وزارت امور خارجه کانادا اعلام کرد پست جدیدی در دستگاه دیپلماسی این کشور با عنوان «سفیری برای زنان، صلح و امنیت» ایجاد خواهد کرد.
کد خبر : 313449
chrystia-freeland.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از نشنال‌آبزرور، وزیر خارجه کانادا اعلام کرد: «جامعه مدنی و بین‌المللی باید متعهد به حقوق زنان باشد و کانادا تصمیم به ایجاد پستی در وزارت امور خارجه این کشور برای بررسی پیشبرد موضوع زنان و نقش آن‌ها در صلح و امنیت جهانی  گرفته است.»

موضوع داشتن سفیری برای زنان، صلح و امنیت از ۲۰۰۰ میلادی در سطح بین‌الملل مطرح بوده و کانادا اولین کشوری است که در این زمینه دست به اقدامی عملی می‌زند.

کریستینا فریلند این سخنان را در جریان اولین نشست جهانی وزرای امور خارجه زن اعلام کرد؛ نشست دو روزه‌ای که با میزبانی مشترک کانادا و اتحادیه اروپا در مونترال برگزار شد.

وی گفت دولت کشورش حدود 25 میلیون دلار برای ایجاد این نهاد اختصاص خواهد داد.

درمجموع سه نوع سفیر در تعاریف بین‌المللی وجود دارد که رایج‌ترین آن استقرار سفارتخانه در خارج از کشور است. شکل دوم ایجاد دفتری در مقر سازمان ملل به‌عنوان نمایندهٔ آن کشور است. شکل سوم که کمتر رایج است ایجاد سفارتخانه در درون کشور است؛ موضوعی که احتمالاً برای «سفیری برای زنان، صلح و امنیت» صدق کند.

انتهای پیام/پ

انتهای پیام/

برچسب ها: سفیر کانادا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته