دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1397 - 06:13
تریبون اکسپرس؛

رقابت اولین زن مسلمان برای حضور در کنگره

زن مسلمان سیاه‌پوست اهل ماساچوست برای حضور در کنگره آمریکا اعلام آمادگی کرده است، او گفته من به مذهب خاصی خدمت نمی‌کنم، اهداف من سکولار است و ایمان واقعی من در جایی تجلی پیدا می‌کند که بتوانم توانایی‌های خود را عرضه کنم.
کد خبر : 301337

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از تریبون اکسپرس، طاهیرا زن با حجاب و مسلمان آمریکایی میان همهمه ماشین‌ها، در وسط خیابان می‌ایستد و از مردم می‌خواهد تا در کنگره به او رای دهند.


طاهیرا وکیل، یک فعال اجتماعی، مسلمان و مادر هفت فرزند است که در روز پنج نوبت نماز می‌خواند و در ماه رمضان روزه می‌گیرد. او در حال حاضر با بزرگ‌ترین معضل زندگی خود یعنی کسب اکثریت آرا انتخابی از سوی حوزه انتخاباتی سفید، روبرو است.


حوزه سفید، حوزه‌ای است که کاتولیک‌ها بزرگ‌ترین گروه مذهبی حاضر در آن هستند که در انتخاب طاهیرا به‌عنوان زنی مسلمان در کنگره نیز نقش دارند، اما حضور طاهیرا در این کنگره بیشتر جنبه‌ای سیاسی دارد تا مذهبی.


به گفته وی، طاهیرا به‌عنوان نماینده‌ای از منطقه غرب ماساچوست است و برای بهبود وضعیت زندگی این منطقه قصد شرکت در کنگره را دارد.


ماساچوست منطقه‌ای است که میزان بیکاری در آن از حد متوسط بالاتر بوده و بسیاری از مردم آن برای گذراندن زندگی خود دو شغل دارند.


طاهیرا در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفته است: من همیشه در مورد مذهب صحبت نمی‌کنم چراکه من به‌دنبال خدمت کردن به یک مذهب خاص نیستم. اهداف من سکولار است و ایمان واقعی من در جایی تجلی پیدا می‌کند که بتوانم توانایی‌های خود را عرضه کنم.


طاهیرا یکی از زنان دموکرات است که امسال نیز انگیزه زیادی برای مخالفت با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا داشته است. او یکی از پنج نامزدی است که در انتخابات میان‌دوره‌ای ماه نوامبر کنگره به ‌عنوان زنی مسلمان شرکت کرده است.


12 سال پیش نیز کیت الیسون اولین زن مسلمانی بود که وارد مجلس نمایندگان ایالت متحده آمریکا شد. در صورت پیروزی طاهیرا در انتخابات کنگره، وی اولین زن مسلمان آفریقایی_آمریکایی است که وارد کنگره آمریکا خواهد شد.


انتهای پیام/4077/4068


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته