دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1397 - 13:37
معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری مطرح کرد:

نگاه ابزاری به حقوق بشر مشکل اساسی جامعه جهانی

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری گفت: مشکل اصلی جامعه جهانی نگاه ابزاری به حقوق بشر است.
کد خبر : 313434
ec0b02a3-2308-4396-809c-2ce342aabda4.jpeg

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «محمود عباسی» پیش از ظهر امروز در مراسم روز جهانی صلح 2018 علاوه‌ بر محکوم کردن حادثه تروریستی اهواز گفت: «بشر همواره صلح را به‌عنوان بزرگ‌ترین دغدغه‌ خود داشته و تلاش کرده است آن را با موضوعاتی همچون توسعه پایدار و حقوق اقتصادی درهم‌ آمیزد.»

وی با بیان اینکه امروزه رابطه گسترده‌ای میان حقوق بشر و صلح وجود دارد، افزود: «مشکل اصلی جامعه کنونی ما این است که به حقوق بشر نگاه ابزاری می‌شود. این موضوع باعث شده است تا تروریسم در جهان ابعاد گسترده‌تری پیدا کند.»

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری افزود: «عدالت یکی از حلقه‌های مفقوده جامعه بشری است. یکی از دلایل شکست نشست‌های صلح، توجه نکردن به گفتمان عدالت است که رفتار کشورهای سلطه‌گر را با آن می‌توان به چالش کشید. امروز در دنیا نگرانی‌های فراوانی وجود دارد و جهان، جهانی پر از تعارض در حوزه حقوق بشر است.»

عامری گفت: «ما خودباوری لازم را برای ساخت اندیشه و دفاع از آن در اختیار نداریم. از سوی دیگر، جهان پیچیده کنونی فرصت بزرگی برای ما در راستای کنار زدن غلبه تفکر غربی‌ها ایجاد کرده است. تحریف اسلام نیز باعث شده است تا موضوع اسلام‌ستیزی گسترش یابد، بنابراین باید برای شناساندن اسلام واقعی به جهان تلاش کنیم.»

انتهای پیام/4033/ن

انتهای پیام/

برچسب ها: تروریسم حقوق بشر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته