دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
انسجام ملی خاری در چشم دشمن؛

گروهک تروریستی «الاحوازیه» را بیشتر بشناسیم

گروهک تروریستی الاحوازیه که شکل‌گیری اولیه‌اش از حزب «ضامن الدیمقراطی الأهواز» بوده، یک گروهک برخوردار از حمایت‌های همه‌جانبه انگلیس، عربستان سعودی و امارات متحده عربی است.
کد خبر : 312855

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، صبح دیروز یک‌باره خبر حمله تروریستی به محل رژه نیروهای مسلح در اهواز باعث بهت و حیرت تمام ایرانیان شد و بر غم عاشقان حسینی که در عزای مولا و سالار شهیدان به سوگ نشسته بودند افزود.


این حادثه تروریستی که حدود 25 شهید و ده‌ها مجروح برجای گذاشت، توسط گروه تروریستی «الاحوازیه» انجام شد. مقام‌های این گروهک، لحظه‌ای بعد مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفتند.


«حرکة النضال العربی لتحریر الأحواز»، نام دقیق این گروهک تروریستی است که در نشان اختصاصی خود آن‌ را درج کرده‌اند. نشانی که در آن علاوه بر استفاده از واژه کذب «الخلیج العربی»، خوزستان را جدای از ایران نمایش داده و آن‌را با نام «الأحواز» معرفی کرده است.



گروهک تروریستی الاحوازیه که شکل‌گیری اولیه‌اش از حزب «ضامن الدیمقراطی الأهواز» بوده، یک گروهک برخوردار از حمایت‌های همه‌جانبه انگلیس، عربستان سعودی و امارات متحده عربی است.


شاخه نظامی آن «گردان‌ محی‌الدین آل‌ناصر» نام دارد و به‌شدت در فضای مجازی فعال است و حتی سایتی تحت عنوان «احوازنا» را راه‌اندازی کرده و محتوای کنفرانس‌های متعددی را در عربستان، تونس، دانمارک، هلند، سوئد و انگلستان برپا می‌کند و یا تصاویر حملات تروریستی انجام گرفته را با افتخار در این سایت منتشر می‌کند.


«حبیب نبگان» رهبری این گروهک تروریستی را برعهده دارد و چون در دانمارک ساکن بوده، دفتر اصلی گروه تروریستی الاحوازیه در این کشور مستقر است اما در هلند و سوئد هم دفتر دارد.



الأحوازیه یک گروه تروریستی به شدت نژادپرست و قائل به نابودی فارس‌ها(غیرعرب‌ها) و تجزیه استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان است و مسئله مهم اینکه از این مناطق تحت عنوان عربستان نام می‌برد.


حادثه تروریستی دیروز در مراسم رژه نیروهای مسلح تنها اقدام تروریستی گروهک تروریستی الأحوازیه نبوده و این قبیل اقدامات در کارنامه این گروهک مسبوق به سابقه است. بمب‌گذاری سال 1384 در فرمانداری اهواز، راه‌آهن اهواز، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، چاه شماره ۱۷۹ نفت و... از دیگر اقدامات تروریستی الاحوازیه است.


انتهای پیام/4079/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته