دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مهر 1397 - 04:40
براساس گزارشی از مؤسسه بروکینگز؛

دوره‌های تحصیلی رایگان کالج‌ها، ظرفیت تغییر فرهنگ در جامعه را دارند

گزارشی از مؤسسه بروکینگز نشان می‌دهد دوره‌های تحصیلی رایگان کالج و دانشگاه ظرفیت این را دارند که فرهنگ کالج رفتن در دبیرستان‌ها را تغییر دهند.
کد خبر : 312731

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اجوکیشن دایو، مؤسسه بروکینگز به بررسی یکی از اولین مؤسسات آموزش عالی پرداخته که طرح تحصیل بدون شهریه را ارائه داده و راه‌هایی را برای بهبود آن توصیه کرده است.


پروژه مدرک 2011 در میلواکی برای اولین بار امکان آموزش رایگان را فراهم کرد. در این پروژه به دانش‌آموزانی که بتوانند به شاخص‌های تحصیلی خاصی دست یابند، بورسیه 12 هزار دلاری تعلق می‌گرفت. این بودجه می‌توانست شهریه تحصیل تمام‌وقت دو ساله یا پاره‌وقت چهار ساله در مؤسسات آموزش عالی داخل ایالت ویسکانسین را تأمین کند.


با این حال دانشمندان متوجه شدند که این پروژه تأثیر به‌سزایی روی عملکرد دانش‌آموزان در دبیرستان و دانشجویان در کالج دارد.


به گفته محققان، الزامات عملکرد تحصیلی از جمله کسب حداقل معدل 2.5 و حضور 90 درصد در کلاس‌های درس باعث محدود شدن جمعیت شرکت‌کنندگان در این طرح می‌‌شود. مقیاس کوچک این برنامه نیز مانع از اثر کاتالیزوری آن روی دانش‌آموزان دبیرستانی شد. همچنین مدارسی که در این پروژه شرکت کردند عملکرد ضعیفی داشتند و از دانش‌آموزان خود حمایت نمی‌کردند.


بر اساس گزارش‌ها، دوره‌های تحصیلی رایگان کالج و دانشگاه ظرفیت این را دارند که فرهنگ کالج رفتن در دبیرستان‌ها را تغییر دهند. دبیرستان‌ها منبع اطلاعاتی مهمی برای دانشگاه‌ها و کالج‌ها هستند، همچنین مشخص می‌کنند که آموزش عالی بدون در نظر گرفتن پیشینه اجتماعی و اقتصادی دانشجویان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.


انتهای پیام/4021/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته