دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1397 - 12:57
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

ضرورت اجتناب از تکالیف تکراری در مدارس ابتدایی

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: معلمان دوره ابتدایی باید از ارائه تکالیف تکراری به‌عنوان مشق شب اجتناب کنند.
کد خبر : 312294

رضوان حکیم‌زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره جزئیات اجرای طرح مشق زندگی به‌جای تکلیف شب در مدارس دوره ابتدایی، گفت: از مهر امسال این برنامه در کلاس‌هایی که دارای 16 تا 25 دانش‌آموز هستند، اجرا خواهد شد.


وی درباره اهداف اجرای این برنامه، افزود: هدف از اجرای این طرح، اجتناب دانش‌آموزان از تکالیف تکراری همچون حل مسئله، رونویسی و حل تمرین‌هاست. این طرح برای دانش‌آموزان اول تا سوم ابتدایی اجرا می‌شود.


معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بر اساس این طرح قرار است دانش‌آموزان تکالیف را در مدرسه با حضور معلم انجام دهند و در منزل تنها تکالیف زندگی را انجام دهند و بیاموزند.


حکیم‌زاده خاطرنشان کرد: برای دانش‌آموزان سوم تا ششم ابتدایی نیز قرار است یک ساعت از ساعات آموزشی آن‌ها کاسته شود تا دانش‌آموزان زمان داشته باشند در مدرسه با حضور معلم مهارت‌های اجتماعی و زندگی را بیاموزند.


وی تصریح کرد: دانش‌آموزان با اجرای این طرح باید تکالیفی انجام دهند تا مهارت‌های زندگی را بیاموزند برای مثال معلم باید تکالیفی همچون کمک به والدین، مرتب کردن اتاق، یک روز خرید با خانواده و ... را برای دانش‌آموزان تعیین کنند.


انتهای مدارس/4038/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته