دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1397 - 12:50
پایگاه اطلاع‌رسانی دولت اعلام

تکذیب ادعای یکی از نمایندگان درباره هزینه سفر رئیس جمهور به نیویو

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت ادعای یکی از نمایندگان درباره هزینه سفر رئیس جمهور به نیویورک را تکذیب کرد. 
کد خبر : 312288

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، پیرو اظهار نظر نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص هزینه ۲ میلیون دلاری سفر ریاست‌جمهوری به نیویورک برای شرکت در مجمع سالانه سازمان ملل متحد و همراهی ۱۰۰ نفر در هیأت همراه رئیس‌جمهور، معاون تشریفات رئیس‌جمهور با تکذیب این خبر گفت: همان‌طور که قبلاً بارها اعلام شده ریاست‌جمهوری در صرفه‌جویی هزینه‌ سفرهای داخلی و خارجی اعضای دولت به‌خصوص سفرهای مربوط به شخص ایشان مصر بوده و با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند.


بهمن حسین‌پور گفت: در سفر امسال نیز هیئت رسمی همراه ایشان ۶ نفر هستند و تعداد همراهان رئیس‌جمهور شامل تیم حفاظت، تشریفات و رسانه‌ای کمتر از یک چهارم همراهان رئیس‌جمهور دولت‌های نهم و دهم خواهد بود.


وی در خصوص هزینه ۲ میلیون دلاری اعلام شده از سوی این نماینده اعلام کرد: این رقم کاملاً کذب و غیرواقعی است و بنابر رویه هر ساله طبق دستور مؤکد ریاست محترم جمهور، هزینه‌های سفر در پایین‌‌ترین میزان و با حداکثر صرفه‌جویی صورت می‌پذیرد.


معاون تشریفات دفتر رئیس‌جمهورافزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که همگان را به حمایت مسئولان به‌ویژه دولت دعوت کرده‌اند و در حالی که افراد و رسانه‌های معاند نظام، مصرانه برای تضعیف و حاشیه‌سازی برای کشور و مسئولان تلاش می‌کنند از افرادی که دارای جایگاه معتبری همچون نمایندگی مجلس هستند، توقع می‌رود از اظهارات کذب که موجب وهن نظام و تشویش اذهان مردم می‌شود و اعتبار کشور و دولت را خدشه‌دار می‌کند اجتناب ورزند.


حسین‌پور گفت: قطعاً معاونت حقوقی رئیس‌جمهور درخصوص این اظهارات کذب پیگیری‌های حقوقی خواهد کرد.


انتهای پیام/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
رحمان محمدی اصل
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶
۰
معاون تشریفات رئیس جمهور گفته : آقای روحانی برای صرفه جویی در هزینه ها به همراه 6 نفر به نیویورک سفر کرده ! و در ادمه به یک لشکری که به دستور دولت و با هزینه از بیت المال به عنوان تیم حفاظت ، تشریفات ، رسانه ای و ... در این سفر رئیس جمهور را همراهی کردند اشاره نموده ولی با فرافکنی آنها را جزء هیأت همراه رئیس جمهور محاسبه نکرده و از بیان تعداد آنها نیز خودداری نموده تا میزان هزینه های سفر روشن نشود ! جای تأسف است دولتی که همواره از شفافیت دم می زند شایسته بود هزینه های سفر خود را به ملت اعلام و شفاف سازی کند نه اینکه با فرافکنی از اعلام آن خودداری و برای جلوگیری از افشاء ولخرجی های خود نماینده مردم را تهدید کند !!
هلدینگ شایسته