دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1397 - 09:36
در گفتگوی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با آنا مطرح شد؛

2 سال افتضاح ترامپ در کاخ سفید/ پوزخند دنیا به سیاست‌های آمریکا

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: آمریکا پیش از این خودش را نماینده جهان می‌دانست، اما ترامپ در نیویورک فاصله‌‌اش با جامعه جهانی را فریاد زد و این نتیجه عملکرد دوسال اخیر کاخ سفید است.
کد خبر : 313825

محمدکاظم انبارلویی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، موضع‌گیری رئیس‌جمهور در سازمان را ناظر به مواضع ترامپ دانست و اظهار کرد: سخنان روحانی پاسخ دندان‌شکنی به مواضع مداخله‌جویانه رئیس‌جمهور آمریکا در مسائل ایران و جهان بود.

وی افزود: خوب بود رئیس‌جمهور در سخنان خود اشاره‌ای به موضوع تمسخر سخنرانی ترامپ توسط رهبران جهان می‌کرد. چون به‌هرحال این اولین‌بار بود که در مجمع سازمان ملل یک رئیس‌جمهور، آن‌هم رئیس‌جمهور آمریکا مورد پوزخند رهبران جهان قرار گرفت. 

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: ترامپ در برنامه‌های تبلیغاتی خودش گفته بود نمی‌خواهم مثل اوباما باشم که مورد تمسخر قرار بگیرم، اما همه جهانیان شاهد بودند که رهبران جهان به نطق مملو از خودشیفتگی و خودستایی ترامپ خندیدند.

وی افزود: رئیس‌جمهور در سازمان ملل بر حق ملت فلسطین تأکید شد و رژیم‌صهیونیستی را به‌خاطر نژادپرستی و آپارتاید محکوم کرد و تعبیر جدیدی داشتند که تحریم‌های یک‌جانبه نوعی تروریسم اقتصادی است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، بااشاره به سخنان روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد: روحانی گفت که آمریکا به دنبال براندازی نظام است و در همان‌جا بحث ادامه گفتگو و مذاکره با آمریکا را نفی کرد و گفت تا موقعی که آمریکا در موضع نقض پیمان و تهدید صلح جهانی است، هیچ‌گونه امکان گفتگویی وجود ندارد و آمریکا باید به قطعنامه 2231 شورای امنیت بازگردد و پیمان‌های جهانی را به رسمیت بشناسد.

وی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور در نطق خودش آمریکا را تهدید کرد که اگر به نقض پیمان‌ها به‌خصوص پیمان‌های جهانی و قرارداد برجام ادامه دهد، واکنش جهانی را خواهد داشت و موجب منزوی شدن آمریکا خواهد شد. این سخن رئیس‌جمهور که تعهد در برابر تعهد، نقض در برابر نقض، تهدید در برابر تهدید، موضع راسخ ملت ایران در برابر بدعهدی و نقض عهد آمریکایی‌ها را نشان می‌دهد و همین سدّ راه گفتگو و هرگونه مبادله‌ای با آمریکاست.

انبارلویی با بیان اینکه رئیس‌جمهور، غرب به‌ویژه آمریکا را متهم به حمایت از داعش و تروریست کرد و مستندات و استدلال خودش را در این رابطه بیان کرد، ادامه داد: رئیس‌جمهور، پایتخت‌های اروپایی را مأمن تروریست‌ها نامید و حامی وحشی‌گری تروریست‌ها به‌خصوص در حادثه اخیر در اهواز خواند.

وی افزود: این سخنان در جامعه جهانی انعکاس مثبتی خواهد داشت؛ چون الان آمریکا جامعه جهانی را از دست‌داده است. دولت آمریکا باید بداند که حمله ترامپ به چین، آلمان، نهادهای بین‌المللی، حقوق بشری و بی‌تفاوتی به دادگاه  لاهه، موجب انزوای جهانی آنان خواهد شد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: وزرای کشورهای 1+4 با تهران یک بیانیه صادر کردند و استمرار اجرای برجام را خواستار شدند و آمریکا را منها کردند. آمریکا جامعه جهانی را از دست‌داده و دارد یک‌تنه در برابر دنیا می‌ایستد و رئیس‌جمهور آمریکا از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل جهان را تهدید می‌کند، این‌یک حادثه بزرگ در دگردیسی وزارت خارجه آمریکاست.

وی گفت: آمریکا قبلاً خودش را نماینده جامعه جهانی می‌دانست و این بار فاصله خودش با جامعه جهانی را فریاد زد. آمریکا همیشه جامعه جهانی را علیه ایران معرفی می‌کرد، ولی اکنون جامعه جهانی پشت سر ایران علیه آمریکاست و این افتضاح عملکرد ترامپ طی دو سال ورودش به کاخ سفید به‌شمار می‌آید.

انتهای پیام/4034/ن

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته