دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1397 - 09:18
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی:

رئیس‌جمهور با مواضع قاطع اجازه نداد جای مدعی و متهم عوض شود

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: رئیس‌جمهور در سخنان خود در سازمان ملل اجازه نداد جای متهم و مدعی تغییر کند.
کد خبر : 313771

پرویز سروری در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سخنرانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را در سازمان ملل مهم ارزیابی کرد و گفت: باتوجه به اینکه حاکمان جامعه بین‌الملل مستمعان سخنان در این سازمان هستند، دفاع و سخنرانی از مواضع کشورمان بسیار مهم بود.

وی با تصریح اینکه ایران قربانی ترویسم است، افزود: جهان نباید به ظلم آشکار و نادیده گرفته شدن حقوق مسلم این ملت، بی‌تفاوت باشد و توقع همین بود که رئیس‌جمهور مواضع انقلاب را بیان کند و با طرح سئوالات اساسی اجازه ندهد جای متهم و مدعی تغییر کند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: در طول این چند دوره‌ای که رئیس‌جمهور در سازمان‌ملل حضور پیدا کردند، یکی از محکم‌ترین و قاطع‌ترین مواضع را داشتند.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور سخنرانی خود را با در نظر گرفتن مطالبات مردم و رهبری ایراد کرد، گفت: آمریکایی‌ها دیگر نمی‌تواند در جایگاه مدعی بایستد و باید درباره عهدشکنی‌هایش به جامعه جهانی پاسخگو باشد و اینکه بداند اقدامات بعدی او به طور قاطع پاسخ داده خواهد شد.

سروری ادامه داد: این موضوع تهدید در مقابل تهدید، شعار بسیار مناسبی بود که از سوی رهبر معظم انقلاب عنوان شد و رئیس‌جمهور با بیان این مطلب مواضع محکم ما را در ادامه راه به دنیا و به‌ویژه آمریکایی‌ها گوشزد کرد.

وی طرح موضوع «گام در مقابل گام» از سوی رئیس‌جمهور در سازمان‌‌ملل را بسیار مهم دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر این موضوع تأکید داشتند که طرف‌های مقابل با هر گام ایران باید یک گام برای اصلاح امور بردارند تا اعتماد متقابل بوجود آید و این اشتباهی که در موضوع برجام صورت نگرفت، لذا  صراحت رئیس‌جمهور در  تأکید بر این موضوع در سازمان ملل بسیار پسندیده بود.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها باید به شرایط برجام بازگردند و تعهدات‌شان را انجام دهند و متوجه باشند که دیگر زمان یاوه‌گویی گذشته و شرایط جدید را درک کنند.

این فعال سیاسی، ضمن تقدیر از مواضع رئیس‌جمهور در سازمان‌ملل، تصریح کرد: این‌گونه سخن گفتن رئیس‌جمهور در سازمان‌ملل می‌تواند موجب اقناع افکاربین المللی شود و جلو اجماع علیه ایران اسلامی را بگیرد، رئیس جمهور مواضع اصولی را در این موضوع بیان کردند.

وی گفت: مواضع غیراصولی آمریکایی‌ها در رابطه برنامه موشکی ایران از جمله مواردی بود که رئیس‌جمهور باید بیشتر به آن می‌پرداخت، اینکه موشک یک عامل بازدارنده و پیام آور صلح در جمهوری اسلامی است و از موشک به عنوان یک حمله هجومی استفاده نمی‌کنیم و به عنوان یک سلاح پدافندی و بازدارنده استفاده می‌شود. این موضوعات نیازمند تبیین بیشتری بود که می‌توانست با افکار بین الملل جامعه مطرح شود.

 انتهای پیام/4034

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته