دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1397 - 02:23

دردسر سبک زندگی غربی برای اروپا و آمریکا

نشریه تایم در مقاله‌ای ضمن اشاره به مشکلات سبک زندگی غربی برای مردم اروپا و آمریکا به کاربران فضای مجازی این کشورها توصیه‌هایی برای حفظ امنیت آن‌ها کرده است.
کد خبر : 311325

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از تایم، نشریه تایم معتبر در گزارشی نوشته است که سبک زندگی غربی در فضای مجازی به دردسری برای شهروندان اروپایی و آمریکایی تبدیل‌شده و توصیه‌هایی برای حفظ امنیت آن‌ها در این فضا کرده است.


در این مقاله آمده است: برخی از کاربران این دو قاره علاقه دارند که اولین گواهینامه رانندگی یا اولین مدرک خود را در هر حوزه‌ای در شبکه‌های اجتماعی پست کنند. خطر این کار در این است که مشخصات کارت‌های شناسایی ازجمله گواهینامه رانندگی شامل اطلاعات تاریخ تولد، عکس و سایر داده‌های شناسایی است که برای سارقان بسیار حائز اهمیت بوده و به‌سرعت آن را کپی می‌کنند.


به گزارش تایم، انتشار مشخصات مربوط به تعطیلات هم یکی از اشتباهات پرتکرار کاربران آمریکایی‌ها و اروپایی‌هاست. برخی از انتشار تصاویر مربوط به تعطیلات و مکان‌های سرگرم‌کننده هیجان‌زده هستند، درحالی‌که به اشتراک گذاشتن اطلاعات مربوط به گشت‌وگذار مانند اینکه چقدر تعطیلات طول کشید یا به کجا رفته‌اید، می‌تواند به سارقان اطلاعاتی در مورد اینکه شما چه مدتی در خانه نبوده‌اید بدهد. این مشخصات درواقع به دزدان و سارقان می‌گوید که شما چه زمانی غیبت دارید و به آن‌ها درباره زمان مناسب برای سرقت اموال شما اطلاعات می‌دهد.


تایم می‌افزاید: ارسال هرگونه اطلاعات مالی در فضای مجازی، امکان کلاهبرداری را فراهم می‌کند. اگرچه ممکن است برخی از کاربران، تصویر اولین چک دریافتی از محل کار جدیدشان را شبکه‌های اجتماعی پست کنند اما باید بدانند که چنین کاری یعنی ارسال اطلاعات حساب بانکی است. در سال 2014، مأموران اف‌بی‌آی، یک باند بزرگ آمریکایی از مجرمانی که از روی عکس‌های اینستاگرامی چک‌ها، حساب بانکی افراد را مورد سرقت قرار می‌دادند، کشف کردند. تایم در پایان از کاربران غربی خواسته است که این موارد را جدی بگیرند.


انتهای پیام/4077


انتهای پیام/

برچسب ها: فضای مجازی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته