دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ایران یکی از سه کشور برتر تولیدکننده ملامین جهان

مدیرعامل تعاونی سراسری سازندگان ملامین گفت: با توجه به به‌کارگیری تمام استانداردهای جهانی در تولید ظروف ملامین، ایران یکی از سه کشور برتر تولیدکننده ملامین جهان است.
کد خبر : 3113

فضل‌الله نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه ورود ظروف چینی و آرکوپال به کشور بازار ملامین را تحت تاثیر قرار داد، افزود: پس از انقلاب اسلامی، تعداد کارخانه‌های ملامین با توجه و به وجود دغدغه تامین نیاز بازار افزایش یافت و تا اواخر دهه هفتاد نیز میزان مصرف ملامین در کشور بالا بود.


وی تصریح کرد: با تولید انبوه ظروف چینی و سپس آرکوپال در کشور و همچنین تغییر سلیقه و گرایش مردم به مصرف این گونه ظروف، رفته‌رفته اقلام لوکس‌تر وارد سفره‌های ایرانی‌ها شد و ملامین نیز به تدریج به حاشیه رفت.


نصیری ادامه داد: البته ایجاد شائبه و ذهنیت غلط برای مردم به لحاظ مشکوک بودن سلامتی مصرف ملامین از دیگر علت‌های افت تقاضا بود که این امر با انجام چند مصاحبه از سوی مدیران کارخانه‌های چینی برای افزایش میزان تمایل مردم به جایگزینی محصولات خود با ملامین آغاز شد.


مدیرعامل تعاونی سراسری سازندگان ملامین با تاکید بر اینکه مصرف ملامین در کشور هنوز منسوخ نشده اما میزان آن به شدت کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: از اواخر دهه 60 تا اواسط دهه 80 تولید ملامین در کشور روند قابل قبول و خوبی برخوردار بود و حتی ملامین ایرانی به اکثر کشورهای دنیا صادر می‌شد، اما در حال حاضر تولید آن با افت شدیدی همراه شده‌است.




انتهای پیام/

برچسب ها: چینی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب