دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو سابق شورای عالی بورس در گفتگو با آنا خبر داد:

3 عامل مؤثر در رکوردشکنی شگفت‌انگیز این‌ روزهای بورس

عضو سابق شورای عالی بورس با اشاره به تأثیر پتروشیمی‌ها و صنایع فلزی در افزایش شاخص بورس، گفت: تولیدکنندگان فلزی محصولات خود را با قیمت جهانی می‌فروشند که همین موضوع موجب افزایش شاخص بورس شده است.
کد خبر : 310826

قاسم محسنی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه بسیاری از پتروشیمی‌ها محصولات خود را بر اساس ارز سامانه نیما به فروش می‌رسانند، گفت: افزایش نرخ دلار در سامانه نیما موجب شده است تا پتروشیمی‌ها محصولات خود را گران‌تر از همیشه بفروشند که وقوع این اتفاق در رشد شاخص بورس تأثیرگذار بوده است.


وی با بیان اینکه صنایع مرتبط با فلزات، خودرو و پتروشیمی در افزایش شاخص بورس تأثیر به‌سزایی داشته‌اند گفت: افزایش نرخ ارز بر روی درآمدهای فعالان صنایع پتروشیمی، خودرو و فلزات آثار مستقیم داشته است و همین موضوع رشد شاخص بورس را رقم زده است.


محسنی تصریح کرد: متأسفانه تغییرات در تصمیم‌های اقتصادی کشور بسیار زیاد است به طوری که از این تغییرات شاهد نوسان‌های متعددی در نرخ پول‌های خارجی هستیم که وقوع این اتفاق بر حوزه‌های مختلف اقتصاد کشور از جمله بورس تأثیرگذار است.


عضو سابق شورای عالی بورس تصریح کرد: نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که بورس در نوسان متغیرهای اقتصادی یک بازار اولیه محسوب می‌شود و این بازار به سرعت نسبت به تغییر قیمت ارزهای خارجی و میزان درآمد صنایع مختلف واکنش نشان می‌دهد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: بورس پتروشیمی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته