دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1397 - 04:38
عضو کمیته کشوری تغذیه با شیر مادر:

کودکان تا چه زمانی باید از شیر مادر تغذیه کنند؟

عضو کمیته کشوری تغذیه با شیر مادر بیان کرد: کودکان تا پایان دو سالگی نیاز به تغذیه با شیر مادر دارند، که اگر این زمان به‌دلیل تمایل کودک یا مادر افزایش یابد، هیچ خطری سلامت آن‌ها را تهدید نمی‌کند.
کد خبر : 309924

ناصر کلانتری در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره بهترین سن از شیر گرفتن کودک، گفت: شیر مادر غنی از مواد مغذی و ویتامین‌های مختلف است، به همین دلیل تأکید می‌شود کودکان تا پایان دو سالگی از شیر مادر تغذیه کنند. اما ممکن است برخی کودکان زودتر از این سن، تمایل به مصرف شیر مادر نداشته باشند، که در این صورت جای نگرانی وجود ندارد؛ اما مادر باید غذاهای مغذی برای تغذیه فرزندش تهیه کند.


این عضو کمیته کشوری تغذیه با شیر مادر افزود: در برخی موارد نیز ممکن است مادر تمایل به شیردهی بیش از بازه زمانی توصیه‌شده را داشته باشد، که در این خصوص نیز منعی وجود ندارد. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد مادرانی که بیش از زمان توصیه‌شده شیردهی دارند، دچار بیماری‌های غدد نمی‌شوند و این مسئله خطری برای سلامتی آن‌ها در پی ندارد.


وی با بیان اینکه تغذیه با شیر مادر موجب برقراری ارتباط عاطفی مادر و فرزند می‌شود، تصریح کرد: به مادران توصیه می‌شود، با انرژی مثبت شیردهی داشته باشند؛ زیرا شیردهی با حالات روحی نامناسب می‌تواند در روحیه کودکان آثار سوء برجای بگذارد.


این فوق تخصص کودکان خاطرنشان کرد: مادران باید توجه داشته باشند، برای کودکانی که تمایل به مصرف شیر مادر ندارند، باید تحت نظر پزشک غذا تهیه کنند؛ زیرا کودکان برای رشد، نیاز به مواد مغذی و ویتامین‌های بسیاری دارد که باید از طریق تغذیه تأمین شود.


انتهای پیام/4038/


انتهای پیام/

برچسب ها: شیر مادر کودکان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته