دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1397 - 19:56
کوثری:

آمریکا هرجا با ملت ایران روبه‌رو شد شکست خورد

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تهران گفت: مقاومت ملت ایران همواره باعث ناامیدی دشمن بوده و آمریکا هرجا با ملت ما روبه‌رو شده شکست خورده است.
کد خبر : 309823

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد شهدای 17 شهریور عصر امروز با حضور شخصیت‌های سیاسی، خانواده شهدا و مردم قدرشناس تهران در محل یادمان این شهدای گران‌قدر برگزار شد.
سردار اسماعیل کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تهران که سخنران مراسم بود کلام خود را با درود به روح پرفتوح شهدای حق و حقیقت به‌خصوص شهدای واقعه خونین 17 شهریور آغاز کرد و گفت: آثار جنایات بشری در تاریخ پاک نخواهد شد. روزی بود که در همین مکان مقدس میدان شهدا دژخیمان شاهنشاهی برای سرکوب کردن مردم حقِ تیر دادند.
وی افزود: رژیم سفاک پهلوی که در سال 32 توسط استکبار جهانی روی کار آمده بود، چنان بر مردم تاخت که گویی این مردم از این مملکت و صاحبان این آب و خاک نیستند.
جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تهران با بیان اینکه حاکمیتی که نظام طاغوت بر مردم داشت اصلاً آنان را به‌حساب نمی‌آورد، تصریح کرد: شاه چون جیره‌خوار آمریکا بود پایه‌های سلطنت خود را هم با خواست استکبار جهانی نگه داشته بود لذا برای مردم ارزشی قائل نبود.
کوثری با بیان اینکه امام خمینی (ره) در سال 42 به شاه نصیحت کرد که بیاید و با مردم باشد، اما او گوش نکرد، گفت: در سال 51 جشن 2500 ساله برگزار و مهمانان خارجی را برای حضور در این جشن دعوت کرد تا قدرت خود را به نمایش بگذارد. اما این قدرت، پوشالی بود؛ چون مردم هیچ‌گاه دلشان با رژیم شاهنشاهی نبود.


جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تهران با اشاره به تحقیرهای شاه در قبال ملت ایران تأکید کرد: آن‌قدر ملت ایران را تحقیر می‌کردند که حتی برای برگزاری جشن‌های 2500 ساله غذای مهمانان را از فرانسه با هواپیما می‌آوردند و تصورشان این بود که ایرانی‌ها نمی‌توانند غذایی در شأن این جشن و مهمانان آن فراهم کنند.


وی با تصریح اینکه خانواده پهلوی بعد از آن جشن‌های کذایی، با وقاحت تمام، تاریخ ایران را از هجری شمسی به شاهنشاهی تغییر دادند، اضافه کرد: همه‌چیز مملکت را برای خودشان می‌خواستند و در این زمان بود که امام خمینی (ره) وارد صحنه شدند و خود را خدمتگزار مردم خواندند.


کوثری با بیان اینکه حرکت‌های انقلاب اسلامی با شهادت آقا مصطفی خمینی کلید خورد، گفت: آن‌چنان سریع شما مردم به امام زمان خود لبیک گفتید که دشمن طاقت نیاورد و هر حرکت و تجمعی را با گلوله جواب می‌داد. در سال 57 در همین میدان روز 17 شهریور شعار دادیم که باید به میدان بیاییم و قدرت مردم را به شاه نشان دهیم.


جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تهران با بیان اینکه بعد از کنار گذاشتن جمشید آموزگار نخست‌وزیر وقت یعنی شریف امامی را روی کار آوردند و خیال کردند او می‌تواند شرایط را آرام کند، گفت: او هم برای ساکت کردن مردم حکومت نظامی اعلام کرد. چرا که از روز عید فطر یعنی چند روز قبل از 17 شهریور، راهپیمایی از قیطریه شروع و به خیابان‌ها کشیده شد و اینها وحشت کرده بودند و خواستند کاری کنند که این حرکت دیگر تداوم پیدا نکند.


وی تصریح کرد: مردم ایران که درس آموخته و عاشق امام حسین (ع) هستند، شهادت را به جان و دل پذیرفتند و روز جمعه به‌رغم اینکه ارتشبد اویسی به‌عنوان فرماندار نظامی، حکومت نظامی اعلام کرد، ده‌ها هزار نفر از خیابان‌های اطراف به‌صورت انبوه به سمت میدان شهدا آمدند و آنها هم طاقت نیاوردند و سلاحشان را به طرف مردم بی‌دفاع گرفتند.


کوثری با اشاره به اینکه آمار جنایت 17 شهریور 57 آن‌قدر بالا بود که رژیم به‌عمد آمار اشتباه مخابره می‌کرد، گفت: آن روز چند هزار نفر از مردم کشته و زخمی شدند و مردم جنازه‌ها را به‌صورت انبوه در ماشین می‌ریختند و عزیزانی که باقی ماندند زخمی‌ها و شهدا را می‌بردند تا دست عوامل طاغوت نیفتند، چرا که خانواده‌های آنان به خطر می‌افتاد.


وی با بیان اینکه شرایط آن‌قدر سخت بود که مردم حتی زخمی‌ها را در خانه‌ها مداوا می‌کردند و به بیمارستان نمی‌بردند، تصریح کرد: فقط یک بیمارستان که بیشتر به آن اطمینان داشتند بیمارستان سوم شعبان در محله جنوب تهران بود که بعضی زخمی‌ها به آنجا منتقل شدند.


کوثری با اشاره به عظمت واقعه 17 شهریور گفت: امام خمینی (ره) فردای آن روز خطاب به مردم پیام دادند و فرمودند که‌ ای‌کاش در میان شما بودم و کنار شما در جبهه دفاع از دین خدا کشته می‌شدم. ایشان در آن پیام 17 شهریور را مکرر عاشورا و مخالفان ملت را مکرر یزیدیان عنوان کردند.


جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تهران دو عامل را رمز پیروزی همیشگی ملت ایران در طول مبارزه‌ها از ابتدا تاکنون عنوان کرد و گفت: ولایت و مردم ولایتمدار هرگاه در کنار یکدیگر در صحنه حضور داشتند، جواب داده و این نشان می‌دهد که مسئولان باید خودشان را با این دو عامل هماهنگ کنند.


کوثری با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس و وزرا خودشان را خدمتگزار مردم بدانند نه حاکم آنان، تصریح کرد: مردم همواره پای انقلاب ایستاده‌اند تا نظام پیش برود.


وی با اشاره به اینکه انتظار از مسئولان این است که وابستگی به خدا داشته باشند و نه کدخدا، گفت: اگر مردم در روز یوم‌الله 17 شهریور به خیابان‌ها آمدند و سینه مقابل گلوله سپر کردند به خاطر خدا بود و لذا اینجاست که باید توجه کنیم استکبار هیچ‌گاه حکومتی که مردم دین‌پرست و خداجو دارد را تحمل نخواهد کرد.


جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تهران تأکید کرد: اگر مقام معظم رهبری دائماً بحث اقتصاد مقاومتی، تقویت صنعت و فضای دشمنی‌های آمریکا و استکبار را گوشزد می‌فرمایند مسئولان هم باید در همین خط حرکت کنند.


کوثری با بیان اینکه اگر اقتصاد مقاومتی را در کشور پیاده کنیم، دیگر دچار مشکل نخواهیم بود، خاطرنشان کرد: این روزهای سخت شرایط اقتصادی که دشمن گمان می‌کند می‌تواند کاری از پیش ببرد هم می‌گذرد، چرا که ما تجربه این روزها را داریم.


وی با اشاره به سال 65 و اوج جنگ تحمیلی گفت: روزهای جنگ و محاصره همه‌جانبه و تحریم‌های نفتی با نفت بشکه‌ای هشت دلار جنگ را اداره کردیم، گروهک منافقین را سرکوب کردیم و کشور را از شرایط سخت اقتصادی نجات دادیم. امروز که وضعیت فروش نفت قطعاً مانند آن روزها نخواهد بود.


جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تهران اضافه کرد: مسئولان با روحیه انقلابی و مردمی مسائل را حل کنند و یقین داشته باشند این مقاومت باعث ناامیدی دشمن خواهد شد.


کوثری تأکید کرد: آمریکایی‌ها هر جا با ملت بزرگ ایران روبه‌رو شده‌اند شکست خورده‌اند و این بار هم به فضل خداوند آنها را شکست خواهیم داد.


انتهای پیام/4034/ن


انتهای پیام/

برچسب ها: سردار کوثری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته