دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1397 - 10:48
سرپرست وزارت کار:

طرح استاد- شاگردی احیا شد/ بودجه 2200 میلیارد تومانی دولت برای کاهش فقر

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گفت: طرح استاد- شاگردی نیز با هدف کارآموزی بیکاران احیا شد.
کد خبر : 308048

به گزارش خبرنگار حوزه کار و تعاون گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، انوشیروان محسنی بندپی صبح امروز در مراسم افتتاح ویدئو کنفرانسی یک هزار و 573 واحد مسکونی برای معلولان که در وزارت کار برگزار شد، اظهار کرد: از این هزار و 573 واحد مسکونی که در راستای کاهش فقر مطلق واگذار می‌شود، 580 واحد برای خانواده‌های با دو معلول در نظر گرفته شده است.


وی با بیان اینکه در راستای برنامه ملی مبارزه با فقر و ایجاد عدالت اجتماعی، حمایت از افرادی که از حداقل معیشت برخوردار هستند را در دستور کار داریم، افزود: در بودجه سال جاری، 2 هزار و 200 میلیارد تومان برای کاهش فقر مطلق در نظر گرفته شده که تاکنون در 7 استان افراد کم‌برخورداری که در پشت نوبت حمایت دولت قرار داشتند به صفر رسید.


سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در راستای اشتغال روستایی و مناطق محروم با مشارکت چهار بانک عامل تاکنون 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.


وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در حال اجرا است.


محسنی بندپی همچنین از احیای طرح استاد - شاگردی در راستای کارآموزی و کارورزی در بنگاه‌های تولیدی خبر داد و گفت: با مشوق‌های دولت، کارفرمایان می‌توانند در بخش‌های خود از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استفاده کنند و دولت هم مشوق‌های بسیار خوبی برای حمایت از این کارفرمایان در نظر گرفته است.


وی در خصوص طرح استاد - شاگرد افزود: در این طرح افراد با مدرک تحصیلی پایین که علاقمند حرفه‌آموزی هستند می‌توانند در یک حرفه یا شغلی که مورد استقبالشان است مهارت‌های فنی را با استفاده از اشتغال در بخش خصوصی بیاموزند.


سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به طرح‌های این وزارتخانه در راستای کاهش تولد نوزادان معلول گفت: سالانه 25 هزار کودک معلول به دنیا می‌آید که با استفاده از طرح‌های پزشکی و آزمایش‌های ژنتیکی و غربالگری درصدد کاهش این آمار هستیم.


محسنی بندپی با بیان اینکه بیش از نیمی از معلولیت در بدو تولد ریشه ژنتیکی دارد، گفت: در سال گذشته با دستور مقامات قضائی و پزشکی 1480 سقط جنین قانونی انجام شد.


وی در ادامه نشست خبری در خصوص حمایت از تعاونی‌ها اظهار کرد: بیش از 18 میلیون نفر در بخش تعاون شاغل هستند ولی هنوز بهره تعاونی‌ها از اقتصاد کشور پایین است.


سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: یکی از راهبردهای دولت حمایت از صندوق‌ها است و حمایت از بنگاه‌های غیرسودده را کاهش می‌دهیم و امیدواریم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور از سهم ۲۵ درصدی برخوردار شوند.


انتهای پیام/4076/خ


انتهای پیام/

برچسب ها: اشتغال کارورزی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته