دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1397 - 13:26
مهاجم سابق استقلال:

جدول لیگ برتر فعلاً کاذب است/ درباره استقلال از هفته پنجم می‌توان نظر داد

مهاجم سابق استقلال گفت: معتقدم اگر قرار است به شفر نمره دهیم باید نسبت به عملکرد تیم او در این فصل نمره خود را اعلام کنیم. جدول لیگ برتر فعلا کاذب است و از هفته پنجم به بعد بهتر می‌توان در خصوص تیم استقلال نظر داد.
کد خبر : 304598

علی لطیفی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره شکست استقلال برابر پارس جنوبی در هفته چهارم لیگ برتر گفت: در فوتبال اتفاق‌هایی می‌افتد که برخلاف انتظار بیشتر علاقه‌مندان به این رشته ورزشی است. استقلال شب گذشته مقابل پارس جنوبی در نیمه نخست بازی برتری را ارائه نکرد اما در نیمه دوم موقعیت‌هایی زیادی را ایجاد کرد که اگر بازیکنان این تیم قدر فرصت‌های خود را می‌دانستند، بدون شک بازنده نبودند.


وی ادامه داد: به نظرم وینفرد شفر تیم بسیار خوبی ساخته که در ادامه فصل می‌تواند یکی از مدعیان جدی قهرمانی باشد. فراموش نکنیم بازیکنان شاخصی از استقلال جدا شدند و چندین بازیکن خوب تیم هم مصدوم هستند. با این وجود استقلال برابر پارس جنوبی بازی هجومی را به خصوص در نیمه دوم ارائه کرد. گلی که این تیم خورد روی اشتباه مدافعش بود اما باید بپذیریم که اگر موقعیت‌های گلزنی آبی‌پوشان هدر نمی‌رفت این تیم بازنده زمین را ترک نمی‌کرد. به نظرم بازیکنان استقلال باید بتوانند از موقعیت‌هایی که نصیب‌شان می‌شود، نهایت استفاده را ببرند. در هر بازی فرصت‌های گلزنی بی‌شماری نصیب یک تیم نمی‌شود و بازیکنان باید یاد بگیرند از حداقل موقعیت‌های خود استفاده کنند.


مهاجم سابق استقلال خاطرنشان کرد: شفر فصل گذشته از اواسط راه مربی استقلال شد و توانست این تیم را از بحران خارج کند و در پایان فصل به رده سوم برساند. حضور در جمع هشت تیم برتر آسیا و قهرمانی در جام حذفی از دیگر موفقیت‌های سرمربی آلمانی استقلال بود. با این حال من معتقدم اگر قرار است به شفر نمره دهیم باید نسبت به عملکرد تیم او در این فصل نمره خود را اعلام کنیم. جدول لیگ برتر فعلا کاذب است و از هفته پنجم به بعد بهتر می‌توان در خصوص تیم استقلال نظر داد. برداشت کلی من این است که آینده روشنی در انتظار استقلال است و شفر می‌تواند با تیمش نتایج بهتری نسبت به فصل گذشته به دست آورد.


وی در مورد دیدار استقلال با السد قطر اظهار کرد: بدون تعارف باید بپذیریم که آماده‌سازی تیم‌های قطری بهتر از تیم‌های ایرانی بوده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا قانون جدیدی را وضع کرد که به موجب آن تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا می‌توانند از بازیکنان خارجی بیشتری در ترکیب اصلی خود بهره ببرند. این موضوع به ضرر تیم‌های ایرانی است چرا که تحولات بازار ارز امکان جذب بازیکنان خوب خارجی را که قیمت‌های بالایی دارند از استقلال و پرسپولیس گرفته است.


لطیفی ادامه داد: السد موفق شده گابی کاپیتان تیم اتلتیکو مادرید را که فصل گذشته با این تیم قهرمان لیگ اروپا شد را به همراه چند بازیکن نامدار دیگر جذب کند. در مقابل استقلال امید ابراهیمی، سرور جباروف، مامه باباتیام و سیدمجید حسینی را از دست داده و محسن کریمی، داریوش شجاعیان و مرتضی آقاخان را مصدوم می‌بیند. گابی در کنار ژاوی خط هافبک السد را خیلی قوی‌تر کرده‌اند و عیار این تیم را بالا برده‌اند. در چنین شرایطی استقلال کار دشواری برای عبور از تیم السد دارد.


وی تصریح کرد: تنها موضوعی که همواره به کمک تیم‌های ایرانی در رقابت‌های آسیایی آمده است، وجود جوانان با استعدادی است که سرشار از انگیزه هستند و توانسته‌اند جای خالی بازیکنان قدیمی را به خوبی پر کنند. به نظرم وینفرد شفر باید هنر مربیگری خود را نشان دهد و بتواند از بازیکنانی که دارد بهترین بازی را بگیرد تا تیمش موفق به صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شود.


انتهای پیام/4048



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته