دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مرداد 1397 - 20:41
نشست هم اندیشی طرح خواهرخواندگی مدارس برگزار شد؛

ساخت 120 مدرسه توپی در استان سیستان و بلوچستان

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش‌ و پرورش از ساخت 120 مدرسه توپی در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
کد خبر : 303170

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، شاپور محمدزاده با قدردانی از تلاش‌های مدیریت آموزش و پرورش منطقه یک در طرح خواهرخواندگی مدارس، به ضرورت رفع محرومیت و توجه به مناطق محروم و مرزی اشاره کرد و گفت: به حداقل رساندن محرومیت در مناطق محروم از مهم‌ترین سیاست‌های دولت در مناطق محروم است و دو بند از برنامه‌های پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی، به مسائل مناطق محروم اختصاص داده شده است.


وی افزود: در حوزه آموزش و پرورش تمام تلاش این است که محرومیت به حداقل برسد و با پیگیری‌هایی که انجام شده است، چهار استان هدف در مناطق محروم کشور انتخاب شده تا بتوانیم با کمک دستگاه‌های متولی، اقدامات مطلوبی را در برنامه محرومیت زدایی انجام دهیم.


مدیرکل دفتر وزراتی‌ آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در راستای برنامه‌های محرومیت‌زدایی وزارت آموزش و پرورش، مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها ساخت ۱۲۰ مدرسه توپی را تقبل کرده‌اند که در حال پیگیری روند انجام آن هستیم و در نظر داریم که هر استان، چهار مدرسه در استان سیستان و بلوچستان بسازد.


محمدزاده با اشاره به پیشرفت برنامه‌ و روش‌های محرومیت‌زدایی گفت: بعد از انقلاب اسلامی توجه به مناطق محروم مورد نظر مسئولین بوده و آمار نشان می‌دهد که اقدامات خوبی صورت گرفته است و در استان سیستان و بلوچستان در فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مانند پوشش تحصیلی، نسبت دانش‌آموز به معلم و فضاهای آموزشی نسبت به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت را شاهد بوده‌ایم.


فرحناز مینایی‌پور، مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش‌ و پرورش، با بیان اهداف طرح خواهرخواندگی اظهار کرد: تقویت برابری آموزشی بین مدارس، حمایت از آنها برای تسهیل و تسریع در رسیدن به اهداف آموزشی و پرورشی، افزایش مشارکت در حل مشکلات مدارس، همچنین تبادل تجربه و افکار و کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی از اهداف طرح خواهرخواندگی است و با حمایت مدارس برخوردار از مدارس کم برخوردار و محروم، افزایش روحیه تعاون، همدلی و هم افزایی و استفاده بهینه از امکانات موجود صورت می‌گیرد.


وی افزود: در این طرح پس از انجام بازدیدهای میدانی، گزارشی از نواقص و مشکلات موجود در مدارس کم برخوردار ارائه می‌شود و پس از تشکیل جلسات متعدد و ارائه راهکارهایی برای حل این مشکلات، آموزشگاه‌های برخوردار متعهد می‌شوند تا بخشی از مشکلات مدارس محروم را حل کنند.


در این نشست نمایندگان مدیران مدارس شهرستان‌های میرجاوه و نصرت آباد استان سیستان و بلوچستان با بیان مشکلات و مسائل مدارس این مناطق به ارائه پیشنهادات خود پرداختند.


انتهای پیام/4009/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب