دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس اتحادیه طلا و جواهر به آنا خبر داد؛

هیجان طلا در روزهای آرام بازار جهانی/ چرا طلا بازهم گران شد؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر آخرین وضعیت بازار سکه و ارز را تشریح کرد و گفت: بازار طلا فعلا غیرقابل پیش‌بینی است.
کد خبر : 303076

محمد کشتی‌آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار بورس خبرگزاری آنا در مورد وضعیت فعلی بازار طلا و جواهر و پیش‌بینی خود نسبت به آینده بازار طلا، گفت: در حال حاضر نوسانات شدیدی روی قیمت طلا هست؛ افزایش قیمت طلا موجب کاهش مصرف شده است و به نوعی می‌شود گفت که صنعت طلا و جواهر با رکود شدیدی همراه شده است.


وی افزود: به اندازه‌ای که قیمت طلا گران می‌شود، به همان نسبت تقاضا و مصرف کاهش پیدا کرده است. قیمت طلا بستگی به قیمت ارز و قیمت جهانی دارد؛ قیمت جهانی در چند روز گذشته تغییر محسوسی نداشته ولی نوسانات داخل کشور متأثر از قیمت ارز است.


رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: وقتی روز چهارشنبه بانک مرکزی بسته جدید ارزی را اعلام کرد، قیمت سکه و ارز به شدت کاهش پیدا کرد ولی باز از بعد از ظهر روز چهارشنبه با توجه به تقاضایی که در بازار بابت سکه و ارز وجود داشت موجب شد مجدداً افزایش قیمت داشته باشیم.


وی با بیان اینکه امروز اوایل صبح قیمت سکه با نوساناتی همراه بود، تصریح کرد: نرخ‌ سکه از 4 میلیون و 60 هزار تومان تا 3 میلیون و 800 هزارتومان کاهش پیدا کرده است؛ در حال حاضر قیمت هر قطعه سکه 3 میلیون و 900 هزار تومان است و به همین ترتیب هم قیمت هر گرم طلا که اوایل صبح حدود 275 هزار تومن بود، به 305 هزار تومان در هر گرم افزایش یافت.


کشتی آرای افزود: با توجه به نوسانات قیمتی که هست و در آینده هم خواهد بود آینده مشخصی را در مورد قیمت طلا و سکه نمی‌توان پیش‌بینی کرد، چون هر لحظه دچار تغییرات قیمتی خواهد شد؛ بنابراین فعلا این بازار غیرقابل پیش‌بینی است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: ارز طلا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته