دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گلف نیوز نوشت؛

تازه‌ترین حلقه زنجیره بدبیاری خودروسازهای ژاپنی

گلف نیوز نوشت: شرکت‌های سوزوکی، مزدا و یاماها اعتراف کرده‌اند که در نتایج مربوط به میزان آلایندگی برخی از محصولاتشان، دست برده‌اند.
کد خبر : 302657

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری آنا، سه شرکت خودروسازی ژاپنی اعتراف کردند که در مورد داده‌های میزان آلایندگی محصولات خود، دروغ گفته‌اند.


روزنامه گلف نیوز امروز نوشت: این رسوایی در پی دستور وزارت حمل و نقل ژاپن پیش آمد که به 23 شرکت سازنده خودرو و موتورسیکلت این کشور اعلام کرد که پس از آزمایش مجدد محصولات خود، به این وزارتخانه گزارش ارائه دهند.


وزیر حمل و نقل ژاپن امروز اعلام کرد که شرکت‌های سوزوکی، مزدا و یاماها اعتراف کرده‌اند که در نتایج مربوط به میزان آلایندگی برخی از محصولاتشان، دست برده‌اند.


پس از دستور این وزارتخانه مبنی بر آزمایش مجدد میزان آلایندگی محصولات این شرکت‌ها و ارائه گزارش مشخص شد که شرکت‌های نیسان و سوبارو در مورد میزان مصرف سوخت و آلایندگی خودروهای خود، آمارهای غلط می‌داده‌اند.


این سه شرکت اعلام کرده‌اند که در مورد برخی از محصولات خود، آزمایش‌های میزان آلایندگی را به طور غیراصولی انجام داده‌اند اما مقامات این شرکت‌ها دستکاری نتایج آزمایش‌ها را تأیید کرده‌اند.


شرکت سوزوکی به بررسی غیراصولی 6 هزار و 401 محصول خود یا تقریبا نیمی از محصولاتی که از سال 2012 تا 2018 به عنوان نمونه بررسی می‌شدند، اعتراف کرده است.


شرکت مزدا اعتراف کرد که 72 خودرو یا 3.8 درصد از نمونه‌های بررسی شده این شرکت دچار مشکل بوده‌اند. شرکت یاماها نیز اعلام کرد که 2.1 درصد از نمونه موتورسیکلت‌های بررسی شده‌اش از لحاظ فنی سالم نبوده‌اند.


وزارت حمل و نقل ژاپن اعلام کرد که «گزارش این شرکت‌ها را بررسی کرده و در صورت لزوم، با آنها به شدت برخورد خواهد کرد.»


رسوایی اخیر این سه شرکت، تازه‌ترین مورد در زنجیره رسوایی‌های شرکت‌های خودروساز ژاپنی است که در آن، آمار مربوط به استانداردهای خودرو دستکاری شده است.


شرکت نیسان یک ماه قبل نیز اعتراف کرد که آمار مربوط به میزان آلایندگی و مصرف سوخت بعضی از محصولاتش «تغییر کرده» است. این شرکت، سال گذشته به دلیل عدم بررسی صحیح خودروهای خود مجبور به فراخوان بیش از یک میلیون خودرو برای رفع مشکل احتمالی این خودروها شد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: نیسان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته