دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1397 - 12:09
وزیر مسکن و شهرسازی خبر داد؛

شیوه پرداخت تسهیلات مسکن تغییر می‌کند/عاقبت مالیات بر خانه‌های خالی

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: پیشنهادهای مختلفی در حوزه‌‌های تسهیلات مسکن، اجاره و مالیات بر خانه‌های خالی و همچنین برای معافیت‌های مالیاتی برای ساخت واحدهای کوچک ارائه شده است.
کد خبر : 301740

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان در جمع خبرنگاران، درباره آخرین پیشنهادات ارایه شده در حوزه تسهیل تامین مسکن از سوی وزارت راه وشهرسازی، اظهار داشت: ابتکارها و پیشنهادات مختلفی در حوزه‌‌های تسهیلات مسکن، اجاره، مالیات بر خانه‌های خالی، مستغلات و معافیت‌های مالیاتی برای ساخت واحدهای کوچک متراژ ارائه شده است.


وی ادامه داد: این پیشنهادات مراحل تصویب را در شورای پول و اعتبار مجلس شورای اسلامی متناسب با نوع پیشنهاد طی می‌کند که پس از تصویب جزئیات آن‌ها به عموم اعلام می‌شود.


آخوندی همچنین درباره نمایشگاه بین‌المللی صنعت و ساختمان گفت: نمایشگاه بسیار ارزشمندی است که 855 تولید کننده داخلی و 151 شرکت خارجی در آن حضور دارند.


وی ادامه داد: این نمایشگاه نشان از توان تولید بسیار خوب ایران در صنعت ساختمان دارد که تولیدات مختلف هم در حوزه فناورانه و هم در حوزه زیبایی و طراحی را شامل می‌شود و این نمایشگاه کاملا قابل رقابت با رقبای بین‌المللی است.


این عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر تاثیر نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان و افزایش تولید ملی و رشد صنعت افزود: با توجه به اینکه امسال شاهد رشد پروانه‌های ساختمانی در ماه‌های اولیه بودیم امیدواریم تا صنعت ساختمان به سمت رونق بیشتر حرکت کند.


وزیر راه و شهرسازی در پایان تاکید کرد: صنعت ساختمان یکی از صنایع پیشگام است که می‌تواند ظرفیت‌های اشتغال را نیز توسعه دهد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب