دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1397 - 15:02
2 خبر از اداره‌ کل میراث فرهنگی تهران/

مراکز اقامتی اتباع خارجی محله دولت‌آباد ساماندهی می‌شود

نشست ساماندهی مراکز اقامتی اتباع خارجی محله دولت‌آباد با حضور معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، معاون سیاسی فرمانداری ویژه شهرستان ری و اهالی محله دولت‌آباد در حسینیه کاظمی‌ها برگزار شد.
کد خبر : 301465

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران، شهرام علیمحمدی گفت: اجرای طرح ساماندهی خانه‌های اقامتی هیچ‌گونه محدودیت و منعی برای فعالیت ساکنان منطقه که می‌خواهند بر اساس قانون در حوزه گردشگری درآمد داشته باشند، دربر ندارد.


وی تأکید کرد: هدف ما کمک و مساعدت به بخش خصوص برای ایجاد یک ساختار پایدار و قانونمند است.


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با اظهار اینکه پاسخ به تمامی درخواست‌ها برای صدور پروانه فعالیت مراکز اقامتی در محدوده دولت‌آباد در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد، بیان کرد: حضور افراد غیرحرفه‌ای در ورود گردشگران مذهبی و درمانی از کشور عراق به منطقه دولت‌آباد موجب بی‌اعتمادی گردشگران می‌شود.


وی افزود: پس از پایان مدت اعلام شده برای ثبت درخواست مجوز مراکز اقامتی به ساکنان منطقه دولت‌آباد که در حوزه اقامت اتباع خارجی فعالت می‌کنند، تمامی مراکز غیرمجاز برای برخورد قانونی به پلیس اماکن عمومی معرفی خواهند شد.


بررسی مشکلات پروژه‌های طبیعت‌گردی و بوم‌گردی شهرستان دماوند


نشست کارگروه گردشگری با حضور دستگاه‌های اجرایی، مدیرکل استان تهران، معاونان سرمایه‌گذاری و صنایع‌دستی این اداره کل در استانداری تهران برگزار شد.


معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری استان تهران در این باره گفت: این نشست با هدف تبیین محورهای توسعه گردشگری پایدار و همچنین بررسی مسائل و مشکلات پروژه‌های در حال اجرا با عنوان طبیعت‌گردی و بوم‌گردی در مزرعه گردشگری صنم برگزار شد.


علیرضا جعفری بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده ایجاد این واحد بوم‌گردی با الهام از طبیعت خاص منطقه در محدوده روستای مشهد شهرستان دماوند به عنوان اولین طرح متفاوت در حوزه تلفیق طبیعت‌گردی و بوم‌گردی با رویکرد توسعه گردشگری شهرستان دماوند در دست اجرا است.


انتهای پیام/4072/4031/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته