دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1397 - 04:43

ترکیه درخواست آمریکا برای رفع حصر کشیش برانسون را رد کرد

دادگاهی در ترکیه با درخواست ایالات متحده برای پایان بخشیدن به حصر خانگی کشیش آمریکایی در حین رسیدگی به پرونده‌اش مخالفت کرد.
کد خبر : 300250

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از یو اس نیوز، در هفته‌های اخیر روابط بین آنکارا و واشنگتن بر سر محاکمه آندرو برانسون بحرانی شده است. این کشیش آمریکایی مدت 21 ماه در زندانی در ترکیه به سر می‌برد تا اینکه هفته پیش تحت تدابیر امنیتی به منزل مسکونی‌اش منتقل شد.


این کشیش بیش از دو دهه است که در ترکیه زندگی می‌کند و حدود دو سال پیش به همکاری با حامیان واعظ ترکیه‌ای در آمریکا فتح‌الله گولن متهم شد. مقامات ترکیه معتقدند که گولن کودتای سال 2016 علیه اردوغان که منجر به کشته شدن 250 نفر شده بود را طرح‌ریزی کرده بود.


وکیل برانسون اعلام کرده است که تاکنون حکم نهایی دادگاه در رابطه با پرونده موکلش به وی ابلاغ نشده است. جلسه بعدی دادگاه این کشیش آمریکایی قرار است در تاریخ دوازدهم ماه اکتبر برگزار شود.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، آندرو برانسون کشیش آمریکایی‌ است که سال 2016 به اتهام ارتباط با گروه‌ FETO (جنبش فتح‌الله گولن) در ترکیه بازداشت شد. چندی پیش برانسون به دلیل مشکلات جسمی از زندان به یک خانه منتقل و البته رسیدگی به پرونده وی نیز مجدداً آغاز شده است.


بعد از انتشار خبر جابه‌جایی این کشیش، مقامات واشنگتن آنکارا را تهدید کردند که اگر این شهروند ایالات متحده را آزاد نکند با تحریم‌های آمریکا مواجه خواهد شد. مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، مایک پنس معاون اول و دونالد ترامپ تاکنون ترکیه را تهدید کردند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته