دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1397 - 05:33
متخصص مغز و اعصاب:

تبخال مغزی چه نشانه‌هایی دارد/ خطر مرگ در بیماران آنسفالیت

یک متخصص مغز و اعصاب بیان کرد: مغز و یا پرده مغز دچار تبخال یا بیماری آنسفالیت می‌شود که اگر به موقع تشخیص داده نشود، موجب مرگ بیمار خواهد شد.
کد خبر : 299736

سعید قزوینیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان خبرگزاری آنا درباره بیماری آنسفالیت یا تبخال مغزی، گفت: آنسفالیت یک بیماری ویروسی است که با علائمی نظیر تشنج، سفت شدن گردن، سردرد فزآینده همراه با تهوع و استفراغ، کاهش سطح هوشیاری و غیره همراه است.


این متخصص مغز و اعصاب افزود: افرادی مبتلا به این علائم بایدت سریعاً به پزشک مراجعه و تحت بررسی قرار بگیرند. پزشک در این موارد باید برای بیمار «ام آر آی» و آزمایش بررسی مایع نخاعی را تجویز کند تا بیماری به موقع تشخیص داده شود.


وی با تاکید براینکه تشخیص زود هنگام بیماری تاثیر بسزایی در درمان دارد، بیان کرد: اگر بیماران به موقع تشخیص داده شوند می‌توان با دارو درمانی از تشدید بیماری پیشگیری کرد.


قزوینیان یادآور شد: بیماران پس از تشخیص باید به مدت 14 الی 21 روز تحت درمان و در بیمارستان بستری باشند زیرا تشدید بیماری و عدم درمان به موقع ممکن است موجب مرگ بیمار شود.


این متخصص مغز و اعصاب در پاسخ به اینکه آیا افرادی که دچار تبخال در ناحیه صورت می‌شوند در معرض خطر ابتلا به آنسفالیت قرار دارند، یادآور شد: این بیماری هیچ ارتباطی به تبخال ناحیه صورت ندارد و صرفا افرادی که دچار علائم می‌شوند باید به پزشک مراجعه کنند.


وی تصریح کرد: افرادی که دچار بیماری زونا می‌شوند نیز در معرض خطر هستند و ممکن است بر اثر بیماری زونا پرده مغز و یا مغز دچار علائم عفونی و بیماری آنسفالیت شود.


انتهای پیام/4038


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب